Menu

اخبار

اخبار

روز شلوغ بانک خون بندناف رویان در تاریخ 02/02/02
 

روز شلوغ بانک خون بندناف رویان در تاریخ 02/02/02

رندترین تاریخ سال 1402 در دوم اردیبهشت رقم خورد و بانک خون بندناف رویان روز شلوغی را برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان تازه متولد شده پشت سر گذاشت.
ﺳﻪشنبه، 05 اردیبهشت 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، افزایش ارسال نمونه خون بندناف نوزادان تازه متولد شده به بانک خون بندناف رویان در مقایسه با تاریخ های رند سال های گذشته چشمگیر بود. به طوری که در تاریخ 02/02/02 حدود 170 نمونه خون بندناف به این مرکز از سراسر کشور ارسال شد.

جمع آوری 170 نمونه خون بندناف نوزادان تازه متولد شده از سراسر کشور و ارسال آن به بانک خون بندناف رویان در حالی بود که به طور معمول این مرکز در دیگر روزهای هفته به طور میانگین 80 نمونه خون بندناف دریافت و به آزمایشگاه پردازش سلول های بنیادی خون بندناف برای ذخیره سازی ارسال می کند.

افزایش نمونه های وارد شده به آزمایشگاه پردازش سلولی بانک خون بندناف رویان، نشان از افزایش آمار زاد و ولد در این روز دارد.

تعداد نمونه های ورودی به بانک خون بندناف رویان در تاریخ رند 1400/4/4 بیش از 140 مورد بوده است که در مقایسه با تاریخ مشابه سال 1399 یعنی 1399/4/4 بیش از 50 درصد رشد داشته است. نمونه های فریز شده در 1399/4/4 حدود 90 مورد بوده است.

افزایش چند برابری سزارین در تاریخ های رند

رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران درباره میزان زاد و ولد در این تاریخ رند  می‌گوید: زایمان در تاریخ‌های رُند در سال‌های قبل این‌طور رواج نداشت. کلا دو تاریخ بود که خانواده‌ها درخواست داشتند فرزند خود را در آن به دنیا بیاورند؛ یکی ۳۱ شهریور بود و یک تاریخ هم ۱ فروردین. آن هم برای این که بچه نیمه‌دومی نشود و شروع تحصیلش به تاخیر نیفتد.

سال ۱۳۹۹ سازمان ثبت احوال کشور در اقدامی مبتکرانه و هوشمندانه و به جای استفاده از شیوه «تهدید و هشدار»، اعلام کرد برای آن‌که در بیمارستان‌ها ازدحام ایجاد نشود و نوزادان به خاطر تولد زودرس مشکلی پیدا نکنند، در صورت تمایلِ والدین، شناسنامه‌های متولدین ۵ تا ۱۵ آذر ۱۳۹۹ را با همان تاریخ ۹۹/۹/۹ صادر می‌کند. بنابراین برای زایمان در روز نهم، اصرار نکنند و خود و نوزاد را به خطر نیندازند.

دکتر کاظمی می‌گوید: زایمان در موعد خودش یک فرآیند فیزیولوژیک بدن است و در موعدی که بچه رسیده باشد، فرآیند زایمان خودبه‌خود شروع می‌شود. در مواردی که به هر دلیلی زن باردار قرار است زودتر از موعد زایمان کند؛ مثلا زایمان‌های قبلی مادر سزارین بوده است، یا دلایل طبی دارد، یا هیچ دلیلی ندارد و فقط درخواست مادر است؛ در این مواقع توصیه می‌شود زایمان حتما بالای سن ۳۹ هفته انجام شود. یعنی مادر، ۳۹ هفته تمام را گذرانده باشد که نوزاد دچار مشکل نارسی نشود. اگر مورد طبی ندارد که زایمان زودتر از موعد انجام شود، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که زیر سن ۳۹ هفته ختم بارداری انجام گیرد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • روز شلوغ بانک خون بندناف رویان در تاریخ 02/02/02
  • روز شلوغ بانک خون بندناف رویان در تاریخ 02/02/02
  • روز شلوغ بانک خون بندناف رویان در تاریخ 02/02/02
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.