Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت اول: سال 2009
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت اول: سال 2009

طی 10 سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد طب ترمیمی انجام شده است. درمان بیماری هایی که تا پیش از این گمان می شد با کمک خون بند ناف و یا سلول های بنیادی بافت بند ناف غیرقابل درمان است میشر شد و امروزه بیش از 40 هزار پیوند برای بازسازی مغز استخوان در سراسر جهان انجام شده است.
ﺳﻪشنبه، 15 بهمن 1398 | Article Rating

در گزارش قصد داریم به پیشرفت هایی که در دهه گذشته در رابطه با تحقیقات خون بندناف و بافت بند ناف  انجام شده است، ادای احترام و مهمترین این رخدادها را بیان کنیم. طی 10 سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد روش های طب ترمیمی انجام شده است. درمان بیماری هایی که تا پیش از این گمان می شد با کمک خون بند ناف و یا سلول های بنیادی بافت بند ناف غیرقابل درمان است میشر شد و امروزه بیش از 40 هزار پیوند برای بازسازی مغز استخوان در سراسر جهان انجام شده است.

با یک جستجوی ساده در وب سایت  clinicaltrials.gov متوجه می شویم که از ابتدای ژانویه 2009 تا پایان سال 2019 تعداد  676 مطالعه درباره "خون بند ناف" با وضعیت "در مرحله بررسی" ، "فعال / پایان مرحله بررسی" ، "کامل شده" یا "در مرحله ثبت به وسیله فراخوان" ذکر شده است. همچنین اگر بخواهیم جستجوی دقیقتری داشته باشیم متوجه می شویم که  560 مطالعه تحت عنوان "خون بند ناف" ذکر شده است. به همین ترتیب، 227 مطالعه درباره"بافت بند ناف" با همان شرایطی که دربالا ذکر شد، در حال انجام است.
طی این مطالعات، نقش سلول های بنیادی خون بند ناف در درمان اوتیسم، فلج مغزی، مولتیپل اسکلروزیس ،سکته مغزی، انسفالوپاتی هیپوکسیک-ایسکمیک ، آسیب نخاعی و بسیاری موارد دیگر کشف شد. در سه دهه گذشته شاهد انفجار پیشرفت های غیرمنتظره و آشکار شدن پتانسیل های نجات دهنده سلول های بنیادی خون بند ناف و بند ناف بوده ایم.

 

بیایید به طور خلاصه به برخی از نقاط عطفی که طی سال های 2009تا 2019 در زمینه درمان های سلول های بنیادی خون بند ناف به آن دست یافته ایم بپردازیم.
2009
در این سال، خون بند ناف به عنوان دومین منبع اصلی سلول های بنیادی برای سلول درمانی شناخته شد. رتبه اول، به سلو ل های بنیادی مغز استخوان اختصاص داشت.
دکتر دونگ کو کیم و جمعی از همکارانش، یافته های تحقیقاتی را در رابطه با مقایسه فعالیت های سلول های بنیادی خونساز CD34 + و CD34− حاصل از مغز استخوان انسان و خون بند ناف (UCB) منتشر کردند و نشان دادند که  خون بندناف منبع بهتری از سلول های خونساز نابالغ است و  سلول های  CD34 +، بازسازی سلول های بنیادی خونساز را تقویت می کنند. از آن زمان چندین مطالعه دیگر منتشر شده است که به بررسی مزایای سلول های بنیادی خون بند ناف می پردازد. به طور خاص ، سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول ها پیشاز خونی بر روی سلول های موجود در مغز استخوان، خون و منابع دیگر یافت شده است.  اخیراً نیز سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف در محیط درمانی مورد تحقیق و مطالعه بسیاری از محققین قرار گرفته و با عنوان طب ترمیمی در بسیاری از مواردی که شخص مبتلا به بیماری های تحلیل برنده بوده، انجام شده است.

در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
بانک خون بندناف رویان در سال 2009 بیش از 2000 نمونه خون بندناف ذخیره سازی کرده و بعد از آنکه از سال 2006 بانک خانوادگی خون بندناف را راه اندازی کرده بود، در این سال بانک عمونی خون بندناف را نیز برای استفاده عموم از آن ایجاد کرد. 
راه اندازی بانک سلول های بنیادی خون ساز( خون محیطی و مغز استخوان ) نیز از دیگر خدمات شرکت فناوری بن یاخته های رویان در این سال بود.

 

ادامه دارد.....
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت اول: سال 2009
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.