Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت دوم: سال 2010
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت دوم: سال 2010

سال 2010 برای بانک های خون بندناف سال پر اهمیتی بود. در این سال تحقیقات برای کشت سلول های بنیادی در آزمایشگاه آغاز شد و همه را به پیوند از این سلول های پرتوان امیدوار تر کرد....
شنبه، 26 بهمن 1398 | Article Rating

2010
دکتر کالین دلانی و همکارانش در آمریکا یک روش نوآورانه برای تولید سلول های بنیادی خون بند ناف در آزمایشگاه با استفاده از یک پروتئین مصنوعی ابداع کردند. آنها قصد داشتند با این روش تعداد سلول ها را قبل از پیوند گسترش دهند و این به عنوان بخشی از تلاش های چند دهه در مرکز تحقیقات سرطان فرد هوچینسون بود.
گروه تحقیقاتی دکتر جوآن کورتزبرگ در مرکز پزشکی دانشگاه دوک هم در این سال ، گزارشی از مطالعه ای مقدماتی را منتشر کردند  که در آن 184 بیمار برای اولین بار با خون بند ناف خود تحت درمان قرار گرفته بودند. این بیماران دارای اختلالات عصبی اکتسابی مانند فلج مغزی، انسفالوپاتی هیپوکسیک-ایسکمیک ، آسفایکسی هنگام تولد ویا سکته مغزی بودند.
در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در این سال علاوه بر اینکه توانست افزایش چشمگیری در ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف داشته باشد و میزان ذخایر خود را به بیش از 5 هزار نمونه افزایش دهد، بانک اطلاعات ژنتیکی سلول های بنیادی خون بندناف (HLA) را هم راه اندازی کرد . دریافت گواهینامه ISO9001، ISO14001 و ISO18001 از دیگر رویدادهای بانک خون بندناف رویان بود.
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت دوم: سال 2010
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.