Menu

اخبار

اخبار

گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد
 

گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد

گردهمایی کارشناسان فنی  ذخیره سازی خون بند غرب کشور به میزبانی جهادانشگاهی استان کردستان برگزار شد.
شنبه، 06 خرداد 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  گردهمایی کارشناسان ذخیره سازی خون بند ناف با حضور کارشناسان فنی استان های ایلام، لرستان، کردستان، همدان، کرمانشاه و زنجان روز پنج شنبه 4 خرداد با حضور مسئولین بانک خون بندناف رویان برگزار شد.

در این گردهمایی، هادی جوشقانی مسئول امور نمایندگی های شرکت فناوری بن یاخته های رویان، دکتر معصومه نوری مسئول واحد تحقیقات و دکتر امین خوش اخلاق از واحد کنترل کیفیت حضور یافته و در خصوص جدیدترین روش ها و استانداردهای استخراج خون بندناف و ذخیره سازی آن گفتگو کردند.

نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان

مسئول امور نمایندگی های شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نشست خبری با اصحاب رسانه در استان کردستان اظهار کرد: تا کنون 2700 نمونه خون بندناف نوزادان کردستانی ذخیره سازی شده است. با توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مطلوبی که در استان صورت می گیرد، امید است که بتوانیم دفاتر نمایندگی را در سطح شهرستان های کردستان نیز راه اندازی کنیم.

دکتر امین خوش اخلاق در این نشست خبری به اهمیت بررسی مغایرت ها و مسائل کنترل کیفی نمونه ها اشاره کرد و گفت: نمونه های خون بندناف مطابق استانداردهای بین المللی جمع آوری و ذخیره سازی می شوند. 

ذخیره ۲۰۰ هزار خون بند ناف در ایران

دکتر نوری، در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی مردم در راستای ذخیره خون بند ناف اظهار کرد: شرکت فن آوری بن یاخته های رویان به طور مستمر در سطوح برتر تحقیقات، جهت تولید دانش فنی بومی و افزایش کاربرد منابع سلولی مشتق از بافت های زایمانی، حضور چشمگیری در عرصه های ملی و بین المللی داشته است.

مسئول واحد تحقیقات شرکت فن آوری بن یاخته های رویان، اعلام کرد: تا کنون  بیش از ۸ میلیون واحد نمونه خون بند ناف در بانک های خون بند ناف خانوادگی و بانک های عمومی خون سراسر جهان، ذخیره شده است.

به گفته وی، تا کنون بیش از ۵۰ هزار پیوند خون بند ناف برای درمان بیش از ۸۰ بیماری بد خیم و غیربدخیم در سراسر جهان، با اثربخشی نزدیک به ۷۵ درصدی انجام شده است.

باید مردم را برای ذخیره سازی خون بندناف تشویق کنیم

اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز در این نشست خبری ابراز امیدواری کرد، ایجاد مراکز ذخیره خون بند ناف در آینده‌ای نزدیک در سطح شهرستان‌ها نیز ایجاد شود و فعالیت‌های این مرکز در شهرستان‌ها نیز گسترش یابد.

وی شعار رویان را «پس‌انداز سلامتی» عنوان کرد و افزود: با ذخیره خون بند ناف می‌توان در زمان ابتلا به سرطان‌ها درمان آن صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان تاکید کرد: با تلاش رسانه‌ها و تبلیغات باید مردم را جهت انجام ذخیره خون بند ناف تشویق کنیم.

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد
  • گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد
  • گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد
  • گردهمایی کارشناسان فنی ذخیره سازی خون بند ناف غرب کشور برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.