Menu

اخبار

اخبار

ویژه برنامه های روز جهانی خون بندناف
 

ویژه برنامه های روز جهانی خون بندناف

همزمان با گرامیداشت روز جهانی خون بندناف، برنامه های ویژه این روز در بانک خون بندناف رویان اعلام شد .
ﺳﻪشنبه، 09 آبان 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در راستای گرامیداشت روز جهانی خون بندناف در تاریخ 24 آبان ماه 1402 ویژه برنامه های شرکت فناوری بن یاخته های رویان به مناسبت این روز جهانی اعلام شد.

دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در تشریح برنامه های گرامیداشت روز جهانی خون بندناف گفت: برگزاری وبینار با حضور پزشکان و محققان بانک خون بندناف رویان با محوریت آشنایی با سلول های بنیادی خون بندناف، کاربردها، فرآیند ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف ، فعالیت های تحقیقاتی، محصولات و خدمات کنونی بانک خون بندناف رویان از موضوعات مطروحه در این وبینار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان از برگزاری سه مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان عضو بانک وبندناف رویان، خانواده های عضو بانک خون بندناف رویان و پرسنل و کارکنان شرکت فناوری بن یاخته های رویان به صورت مجزا خبر داد و گفت: برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در گروه سنی (3 تا 16 سال ) ، مسابقه خاطره نویسی ویژه کلیه خانواده های عضو بانک خون بندناف رویان ، بیمارانی که توسط سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان درمان شده اند، خانواده هایی که سلول های بنیادی خون بندناف فرزندشان را به بانک خون بندناف رویان اهدا کرده اند برگزار خواهد شد. برگزاری مسابقه خاطره نویسی ویژه کلیه پرسنل بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور از دیگر برنامه های گرامیداشت روز جهانی خون بندناف خواهد بود.

به گفته دکتر ضرابی تقدیر از پزشکان همکار ، انتشار ویژه نامه الکترونیک ، اطلاع رسانی محیطی در سطح شهر ها، آگاهی رسانی در بیمارستان ها و مراکز بهداشت به مناسبت روز جهانی خون بندناف، از دیگر برنامه های بانک خون بندناف رویان خواهد بود.

  روز جهانی خون بندناف

هر سال روز 15 نوامبر را به روز افزایش اطلاع رسانی در مورد فواید خون بندناف اختصاص می‌دهند و در این روز به اشتراک یافته‌ها و پیشرفت‌های مرتبط با این منبع غنی از سلول‌های خونساز می‌پردازند.

خون بندناف چیست؟

خون بندناف منبع غنی از سلول‌های بنیادی خونساز است و کاربردهای پزشکی این سلول‌ها با سرعت زیادی در حال گسترش است. در حال حاضر، این سلول‌ها را می‌توان برای درمان تقریباً 85 بیماری، از جمله اختلالات خونی مانند سلول داسی شکل و تالاسمی، بیماری‌های عصبی مانند فلج مغزی و سرطان‌های خونی مانند لوسمی مورد استفاده قرار داد. اولین پیوند موفقیت آمیز خون بند ناف در سال 1988 انجام شد وتا به امروز 50000 پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در سراسر جهان انجام شده است.

شکی نیست که درمان با سلول‌های بنیادی نقشی حیاتی در آینده پزشکی و به طور خاص پزشکی بازساختی ایفا می‌کند، زیرا کاربردهای بالینی بهتر و بیشتری پیدا می‌شود. ذخیره کردن خون بندناف کودک امکان دسترسی به مزایای این منبع پزشکی شگفت‌انگیز را در آینده می‌دهد. توانایی قابل توجه این سلول‌ها در تحریک بازسازی سلول‌های دیگر (و تبدیل به انواع خاصی از سلول‌ها) به دانشمندان کمک می‌کند تا بافت‌ها و حتی اندام‌ها را به گونه‌ای بازسازی کنند که می‌تواند درمان بیماری‌های مختلف مانند دیابت، ام اس و بیماری‌های قلب را متحول کند.

فرآیند جمع آوری سلول‌های بنیادی خون بندناف سریع، بدون درد و غیر تهاجمی است و می‌تواند روزی جان او را نجات دهد. با توجه به بسیاری از مطالعات تحقیقاتی نوظهور در مورد استفاده احتمالی از سلول‌های بنیادی خون بندناف (و بافت بند ناف)، آینده درمان‌های سلول‌های بنیادی بسیار روشن است، به همین دلیل است که والدین بیشتر و بیشتر تصمیم می‌گیرند سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزاد خود را در هنگام تولد ذخیره کنند.

پایان مطلب/

تصاویر
  • ویژه برنامه های روز جهانی خون بندناف
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.