Menu

اخبار

اخبار

ورود 950 نمونه خون بندناف به شرکت فناوری بن یاخته های رویان در تعطیلات نوروز
 

ورود 950 نمونه خون بندناف به شرکت فناوری بن یاخته های رویان در تعطیلات نوروز

در ایام تعطیلات نوروز 1402 تمامی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور خدمات رسانی گسترده ای را به عموم مردم و متقاضیان ذخیره سازی خون بندناف ارائه کردند.
شنبه، 19 فروردین 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در ایام تعطیلات نوروز 1402 تمامی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور خدمات رسانی گسترده ای را به عموم مردم و متقاضیان ذخیره سازی خون بندناف ارائه کردند.

در فاصله یکم فروردین 1402 تا 15 فروردین 950 نمونه خون بندناف از سوی دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف در سراسر کشور جمع آوری و به مرکز ارسال شد. از مجموع نمونه های ارسال شده 860 نمونه با موفقیت ذخیره سازی شده است. 9 نمونه خون بندناف نیز با توجه به حجم و تعداد بالای سلول های بنیادی به صورت دو کیسه ای ذخیره سازی شد.

90نمونه نیز به دلیل عدم احراز شرایط ذخیره سازی فسخ قرارداد شده اند.

شرایط ذخیره سازی خون بندناف :

نمونه خون بند ناف جمع آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان توسط واحد کنترل کیفی بررسی شده و در صورت اخذ مجوز ، وارد آزمایشگاه پردازش می شود. نمونه، ابتدا از نظر حجم و تعداد سلولی مورد ارزیابی قرار گرفته و در مرحله بعدی در صورت داشتن شرایط لازم ، وارد پروسه جداسازی سلولی می شود. در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و طبق قرارداد هزینه عودت می گردد . بر روی نمونه هایی که حداقل شرایط استاندارد را دارند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی و HLA  و فلوسیتومتری انجام شده و نهایتا در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد در تانکهای مخصوص فریز و برای مدت طولانی نگهداری می شود. نمونه فریز شده فقط یک بار جهت پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع آوری نمونه خون بندناف نوزاد و انتقال آن به بانک خون بندناف رویان

فرآیند جمع‌آوری خون بندناف بصورت کاملاً استریل، بدون درد و بدون تداخل در روند زایمان مادر انجام می‌شود. خونگیری می‌تواند به دو صورت داخل رحمی و یا خارج رحمی انجام شود. در هر دو صورت هیچ گونه آسیبی متوجه مادر یا نوزاد نیست. حجم خون جمع‌آوری شده می‌تواند بین ٦٠ تا ٢٠٠ سی سی باشد. زمان این فرآیند نیز از ٥ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

بعد از جمع‌آوری خون بندناف، کیسه خون طبق دستورالعمل ارائه شده درون فلاسک قرار گرفته و حداکثر طی ٢٤ ساعت و با حفظ دمای حدود پانزده تا بیست و پنج درجه سانتیگراد، برای انجام عملیات پردازش به بانک خون بندناف رویان منتقل می‌شود.

فسخ قرارداد ذخیره سازی خون بندناف:

نمونه دریافت شده ابتدا از نظر حجم و تعداد سلول مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر حجم نمونه حداقل ٥٠ سی سی و تعداد سلول‌های آن حداقل ٦٠٠ میلیون سلول باشد وارد آزمایشگاه پردازش سلولی می‌شود در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و هزینه طبق قرارداد عودت می‌گردد. بر روی نمونه‌هایی که حداقل شرایط استاندارد را داشته باشند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی، HLA ، سنجش کلنی و فلوسایتومتری انجام می‌شود و در پایان در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد در تانک‌های مخصوص نگهداری نمونه، برای مدت طولانی نگهداری می‌شود.

پایان مطلب/

 

تصاویر
  • ورود 950 نمونه خون بندناف به شرکت فناوری بن یاخته های رویان در تعطیلات نوروز
  • ورود 950 نمونه خون بندناف به شرکت فناوری بن یاخته های رویان در تعطیلات نوروز
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.