Menu

اخبار

اخبار

همایش بانک خون بندناف رویان در استان البرز
 

همایش بانک خون بندناف رویان در استان البرز

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا با استفاده از خون بند ناف در حال انجام است که شامل تلاش برای درمان اوتیسم، دیابت، فلج مغزی، سکته مغزی و... است.
دوشنبه، 19 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی در همایشی که به مناسبت روز جهانی ماما در دانشگاه خوارزمی برگزار شده بود، گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف از دسته سلول‌های خون ساز هستند که بلافاصله بعد از تولد قابل جمع آوری هستند ولی متاسفانه غالبا بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شوند.

به گفته ضرابی امکان ذخیره سازی ۸۰ تا ۲۰۰ سی سی خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادی بعد از تولد نوزاد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه  در کل دنیا هم حدود ۸۰۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک عمومی و ۷ میلیون نمونه هم در بانک خصوصی ذخیره سازی شده است گفت: ۴۰۰ کارآزمایی بالینی در دنیا با استفاده از خون بند ناف در حال انجام است که شامل تلاش برای درمان اوتیسم، دیابت، فلج مغزی، سکته مغزی و... است.

این مسئول تاکید کرد: در ایران هم  بزرگترین کارآزمایی بالینی بر روی ۱۲۰ کودک ۴ تا ۱۴ سال که به فلج مغزی اطفال مبتلا هستند در حال انجام است و تزریق اول آنها انجام شد ولی تزریق دوم آنها طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا طی متوقف شده بود.

 ضرابی گفت: خوشبختانه با کنترل کرونا از دو هفته گذشته مجوز تزریق دوم و سوم به جامعه هدف صادر شده و امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • همایش بانک خون بندناف رویان در استان البرز
  • همایش بانک خون بندناف رویان در استان البرز
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.