Menu

اخبار

اخبار

نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود
 

نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود

به مناسبت روز جهانی خون بندناف (24 آبان ماه – 15 نوامبر) نشست خبری مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در سالن اجتماعات بانک خون بندناف رویان برگزار می شود.
چهارشنبه، 18 آبان 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، خون بندناف یک زباله بیولوژیک نجات‌بخش، طلای سرخی که در خون بند ناف وجود دارد و می‌تواند دوام صدها و هزارن زندگی را تضمین کند. جوامع جهانی به منظور آگاهی رسانی نسبت به این سلول های زندگی بخش، 15 نوامبر را به نام "روز جهانی خون بندناف " نامگذاری کردند.

خون بندناف چیست ؟

خون بند ناف که به عنوان خون جفتی شناخته شده‌است که در جنین در حال تکوین داخل رحم جریان دارد. پس از تولد نوزاد، خون باقی‌مانده در بند ناف و جفت که غنی از سلول‌های بنیادی است به عنوان یک زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود. درحالیکه این خون حاوی سلول‌های بنیادی و سلول‌های خونساز است که می‌تواند برای درمان بیماری ها استفاده شود.خون بند ناف، غنی از سلول‌های بنیادی است که در روند درمان بیماری‌هایی مانند تالاسمی و سرطان‌ خون و بیماری های بدخیم خونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مادران باردار چه زمانی باید برای ذخیره خون بندناف نوزاد ثبت نام کنند؟

مادران باردار باید پس از هفته 36 بارداری برای ثبت نام و عقد قرارداد اقدام کنند. این کار به دو صورت آنلاین و یا مراجعه حضوری به دفاتر بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور امکان‌پذیر است.

در حال حاضر با توجه به حجم زیاد تقاضای استفاده از این خدمات، شرایطی فراهم شده است تا متقاضیان بتوانند از امکان پرداخت اقساطی و تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند و موانع مالی مانع از ذخیره‌سازی این منبع ارزشمند نباشد.

خون بندناف نوزادان در صورت تمایل و عضویت خانواده‌ها در ماه نهم بارداری (پس از هفته 34 بارداری) در زمان زایمان توسط کارشناسان مجرب جمع‌آوری می شود و جهت نگه‌داری به بانک خون بندناف رویان انتقال داده می شود. سلول های بنیادی خون بندناف در درون تانک های مخصوص در دمای 196- به مدت 25 سال نگهداری می شوند.

با توجه به اینکه مشاوره ذخیره‌سازی سلولهای بنیادی خون بندناف کاملا رایگان است، پیشنهاد می کنیم کلیه خانواده‌های در آستانه تولد نوزاد ضمن برقراری ارتباط یا مراجعه به شعب بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور، راهنمایی های لازم پیرامون ذخیره کردن خون بندناف فرزند خود را دریافت و در صورت تمایل نسبت به ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندشان اقدام کنند.

 متقاضیان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق مراجعه به وبسایت بانک خون بندناف رویان به نشانی www.rsct.ir و یا از طریق شماره تماس 02127635000 (بصورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته) نسبت به دریافت اطلاعات مورد نیاز خود اقدام نمایند.

نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان

نشست خبری دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان به منظور ارائه گزارش دستاوردهای نزدیک به دو دهه ذخیره سازی سلول های بنیادی ، معرفی محصولات پالایشگاه ضمائم زایمانی و پیوندهای موفق با استفاده از سلول های بنیادی برگزار می شود .

این نشست خبری روز دو شنبه 23  آبان ماه ساعت 10 الی 12 در محل سالن همایش های کوثر در بانک خون بندناف رویان برگزار می شود.

پایان مطلب/

 

تصاویر
  • نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود
  • نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود
  • نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود
  • نشست خبری مدیرعامل بانک خون بندناف رویان برگزار می شود
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.