Menu

اخبار

اخبار

معرفی ابعاد شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی در پویش سعید ایران
 

معرفی ابعاد شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی در پویش سعید ایران

رییس جهاددانشگاهی از برگزاری پویش «سعید ایران» به مناسبت بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان و سلول‌های بنیادی در ایران خبر داد
دوشنبه، 04 دی 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، این پویش برای تبیین ابعاد مختلف شخصیت علمی، فرهنگی ، اخلاقی این چهره ماندگار تحقیقات سلول‌های بنیادی و معرفی شایسته‌تر الگوی کم‌ نظیر پیوند علم و ایمان برگزار می‌شود.

حسن مسلمی نائینی با اشاره به ۱۴ دی‌ماه، هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و سلول‌های بنیادی در ایران گفت: به همین مناسبت جهاد دانشگاهی در نظر دارد مجموعه برنامه‌هایی را تحت عنوان پویش « سعید ایران» برای تبیین ابعاد مختلف شخصیت علمی، فرهنگی ، اخلاقی و ... این چهره ماندگار در تحقیقات سلول‌های بنیادی ایران و تکریم و معرفی شایسته‌تر این الگوی کم‌نظیر پیوند علم و ایمان به جامعه و به‌ویژه نسل جوان دانشجو و دانش‌آموز برگزار کند.

وی بابیان اینکه زنده‌یاد کاظمی آشتیانی از فرزندان صالح انقلاب است که علاوه بر خدمات ماندگاری که در این نهاد داشت، توانست نقشی راهبردی و منحصربه‌فرد در تولید سلول‌های بنیادی، شبیه‌سازی و درمان ناباروری در سطح کشور و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در عرصه‌های علمی بین‌المللی ایفا کند، افزود: در علاقه رهبر انقلاب به مرحوم کاظمی آشتیانی شکی نیست و ایشان در بُرهه‌های مختلف زمانی با اشاره به حرکت، نحوه‌ی کار، مدیریت و پیگیری زنده‌یاد کاظمی آشتیانی به ویژگی‌های متمایزی از این جهادگر فقید اشاره می‌کنند که معرف جهادگران جهاد دانشگاهی است.

رییس جهاد دانشگاهی بابیان اینکه معرفی الگوهای موفق و قابل تکثیر به نسل جوان از جمله مواردی است که در کلام رهبر انقلاب اهمیت بسیاری دارد و ایشان از پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی نیز به‌عنوان یک مؤسسه‌ موفق و یک نمونه‌ کامل و چشمگیر از آن چیزی بود و هست که انسان آرزویش را دارد نام می‌برند، ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان الگوی پیشرفت؛ باایمان، امید و اعتماد به جوانان در ۴۳ سال فعالیت خود همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و اتکا بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی در راه عزّت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور قدم بردارد.

وی ادامه داد: زنده‌یاد کاظمی آشتیانی ازجمله جوانان جهادگری بود که توانست به دلیل هوش سرشار و توان مدیریتی بالا در دوران کوتاه زندگی‌اش ، موفقیت‌های چشمگیری همچون گسترش روش‌های پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینگ) حیوانات را در سطح کشور و منطقه رقم بزند .

مسلمی نائینی با اشاره به اینکه زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۶۱ با همکاری دو تن از همکارانش جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد، افزود: او طی سال‌های فعالیت در این نهاد زمینه‌ساز تأسیس مراکز درمانی و گروه‌های مختلف پژوهشی شد که در آن میان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی یکی از مهم‌ترین این مراکز است که خردادماه ۱۳۷۰ با مدیریت وی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه به مناسبت هجدهمین سالگرد درگذشت این دانشمند فقید، جهاددانشگاهی مجموعه برنامه‌هایی همچون برگزاری مراسم بزرگداشت، انجام امور رسانه‌ای، تبلیغی و ترویجی، برگزاری مسابقه ادبی و هنر و ... در دست اجرا دارد گفت: این فعالیت‌ها با مشارکت رسانه‌ها و واحدهای سازمانی این نهاد تحت عنوان پویش « سعید ایران» در سطح کشور در حال اجرا است.

مسلمی نائینی از تهیه کتابچه‌ای از زندگی، افتخارات و دستاوردهای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی خبر داد و گفت: از محورهای اصلی پویش « سعید ایران» می‌توان به کاظمی آشتیانی، الگوی ناب پیوند ایمان، علم و جهاد علمی؛ کاظمی آشتیانی، تحکیم بنیان خانواده، درمان ناباروری؛ کاظمی آشتیانی، اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی؛ کاظمی آشتیانی، تحقق آرمان «ما می‌توانیم»؛ شخصیت کاظمی آشتیانی در کلام رهبر انقلاب و زندگی‌نامه این جهادگر فقید نام برد.

وی با تاکید بر اینکه از پوستر بزرگداشت هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی رونمایی شد، عنوان کرد: تهیه تیزر؛ عکس نوشت و اینفوگرافیک؛ گزارش‌های خبری، و انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای با همکاران و دوستان این جهادگر از دیگر اقدامات در راستای معرفی این فرزند صالح انقلاب است که از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم در این مسیر همراه جهاد دانشگاهی باشند.

رییس جهاددانشگاهی همچنین درباره برگزاری مسابقه ادبی و هنری "سعیدِ ایران" ویژه اعضا و خانواده جهادگران جهاددانشگاهی گفت: در حال مذاکره با آموزش‌وپرورش هستیم تا در کتب درسی به این دانشمند انقلابی بیشتر پرداخته شود؛ نواختن زنگ علم در سالروز درگذشت زنده‌یاد کاظمی آشتیانی و بازدید دانش آموزان از پژوهشگاه رویان از دیگر برنامه‌ها در این رابطه است.

وی بابیان اینکه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین جشنواره پژوهشگران شاهد و ایثارگر (رویش) یادبود دانشمند جهادگر سعید کاظمی آشتیانی برگزار شد، ادامه داد: چهارم دی‌ماه در مراسمی که در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود، از نماهنگ «سعید ایران» و کتاب «پدر رویان» رونمایی می‌شود.

رییس جهاد دانشگاهی تهیه مجموعه پادکست‌هایی از زندگی، افتخارات و دستاوردهای زنده‌یاد کاظمی آشتیانی و برگزاری شب خاطره‌ای با حضور دوستان، همکاران و خانواده این جهادگر فقید را از دیگر برنامه های عنوان کرد و افزود: کنگره‌ای نیز با موضوع اخلاق در پزشکی به همین مناسبت برگزار خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی، نقشی بی‌بدیل در اعتلای هویت ملی، خودباوری، امیدآفرینی و تحقق آرمان «ما می‌توانیم» دارد گفت: امیدواریم همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها تأکید نموده‌اند بتوانیم در راستای الگوسازی برای نوجوانان و جوانان کشور موفق باشیم.

پایان مطلب/

تصاویر
  • معرفی ابعاد شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی در پویش سعید ایران
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.