Menu

اخبار

اخبار

فرایند دفتر بانک خون مازندران مطابق با استانداردهای بین‌المللی است
 

فرایند دفتر بانک خون مازندران مطابق با استانداردهای بین‌المللی است

بازرس کنترل کیفی شرکت بن یاخته‌های رویان بیان کرد: تمامی فرایند دفتر بانک خون مازندران با استانداردهای بین المللی AABB، Fact-Net cord و استانداردهای ملی خون بند ناف ایران در زمینه جمع آوری، پردازش و ذخیره سازی سلول‌های بنیادی بررسی شد و این مجموعه دارای تمامی استانداردهای فوق است
دوشنبه، 21 اسفند 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایسنا، دکتر امین خوش اخلاق، ۲۰ اسفند در جلسه ممیزی سالیانه دفتر نمایندگی مازندران اظهار کرد: این دفتر در سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده و در سال‌های متمادی از نظر کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است و در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل رشد ۳۰ درصدی نمونه‌ها مشاهده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر افزایش کمی نمونه‌های ذخیره شده، بهبود کیفیت نمونه‌ها در این نمایندگی قابل توجه و از سوی دیگر افزایش شعبات دفاتر در این مجموعه موجب تسریع در انتقال نمونه شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر خوش اخلاق در جلسه‌ای با کارشناسان خون‌گیر نمایندگی استان، اطلاعاتی در خصوص بهبود کیفیت فرایند خون‌گیری بر اساس الزامات و استانداردهای بین‌المللی در اختیار کارشناسان خون‌گیر قرار داد.  .

دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان 

با افزایش آگاهی عمومی در زمینه علوم سلولی و سلول‌های بنیادی و نیز گسترش استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف از یک سو و گسترش خدمات شرکت فناوری بن‌یاخته‌های‌رویان از سوی دیگر، تعداد متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان در سراسر کشور، رشد چشمگیری داشته است. چنانکه در سال 1384 تنها 530 نمونه سلول های بنیادی خون بندناف توسط شرکت فناوری بن‌یاخته‌های‌رویان ذخیره شد؛ در حالی که تعداد متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف در سال 1402 به بیش از 200 هزار متقاضی افزایش یافته است.

بانک خون بندناف رویان در تمامی استان ها دارای دفتر نمایندگی است . 

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • فرایند دفتر بانک خون مازندران مطابق با استانداردهای بین‌المللی است
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.