Menu

اخبار

اخبار

سفر مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به استان گلستان
 

سفر مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به استان گلستان

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در آستانه روز جهانی خون بندناف در سفر به استان گلستان  با اصحاب رسانه در این استان به گفتگو نشست.
ﺳﻪشنبه، 23 آبان 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی ، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان روز دوشنبه 22 آبان ماه در نشست خبری در گرگان گفت : تا کنون ۲۰۰ هزار نمونه خون بند ناف در کشور ذخیره سازی شده است و به طور میانگین سالانه ۲۰ تا ۲۵ هزار نمونه جدید نیز اضافه می‌شود.

مرتضی ضرابی افزود : در دو و نیم تا ۳ درصد زایمان‌های کشور ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف انجام می شود و تلاش می کنیم با افزایش آگاهی بخشی به خانواده‌ها و فراهم کردن امکانات پیوند این آمار به دو برابر افزایش یابد.

او با بیان اینکه خون بند ناف یک منبع ارزشمند از سلول‌های بنیادی به شمار می رود که در درمان بیماری‌های بدخیم به ویژه بیماری‌هایی با منشا خونی موثر است افزود : امروزه در سطح کشور ۴۵ دفتر نمایندگی فعال داریم که به مراکز پیوند و بیماران نیازمند به سلول‌های بنیادی خدمات ارائه می‌دهند.

ضرابی همچنین افزود : در زمینه ذخیره سازی سلول‌های بنیادی در ریشه دندان شیری و عقل ، دانش این ذخیره سازی در مجموعه رویان ایجاد شده است و تلاش بر این است در ماه های آینده اقدام به ذخیره سازی دندان اجرایی شود.

در حال حاضر ۱۵ مرکز پیوند در کشور وجود دارد که برای بیماری‌هایی که منشا خونی دارند اقدام می‌کنند و نیاز است تعداد این مراکز بیشتر شود زیرا سلول‌های بنیادی پتانسیل درمان ۸۰ نوع بیماری خونی و غیر خونی را دارند.

او ابراز امیدواری کرد : در آینده نه چندان دور سلول درمانی جایگزین دارو درمانی برای بیماران صعب العلاج خواهد شد.

به گفته ضرابی در گلستان نیز تاکنون ۱۵۰۰ نمونه ذخیره سازی خون بند ناف انجام شده است

دکتر ضرابی همچنین در سفر به استان گلستان با حضور در برنامه صبح عالی (سبز) شبکه گلستان درباره اهمیت ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف و کاربرد آن در درمان بیماری ها گفتگو کرد.

فیلم این مصاحبه تلویزیونی را با هم ببینیم.

 

.

تصاویر
  • سفر مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به استان گلستان
  • سفر مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به استان گلستان
  • سفر مدیرعامل بانک خون بندناف رویان به استان گلستان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.