Menu

اخبار

اخبار

رشد 17 درصدی متقاضیان ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در شش ماهه نخست 1402
 

رشد 17 درصدی متقاضیان ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در شش ماهه نخست 1402

تعداد قراردادهای منعقد شده برای ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان در شش ماهه نخست سال 1402 امسال بیش از17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
دوشنبه، 17 مهر 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، بانک خون بندناف رویان در شش ماهه نخست سال جاری  موفق شد با عقد 13 هزار و دویست  قرارداد ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، رشد 17 درصدی خدمات ذخیره سازی را نسبت به مدت مشابه در سال1401 ثبت کند .

شرکت فناوری بن یاخته های رویان در سال 1401  توانسته بود جمعا 11 هزار و 250 قرارداد را با متقاضیان ذخیره سازی خون بندناف منقعد کند اما با یاری خداوند، تلاش همه جانبه و آگاهی رسانی عمومی توانسته است این آمار را 17 درصد افزایش دهد.

سلول های بنیادی خون بندناف

خون بندناف خونی است که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود. این خون غنی از سلول‌های بنیادی است. سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون ساز مغز استخوان به سلول‌های زیر تقسیم می‌شوند:

 

  • سلول‌های قرمز، که اکسیژن را به تمام بدن حمل می‌کنند
  • سلول‌های سفید، که در سیستم ایمنی فعالانه شرکت دارند
  • پلاکت‌ها که به انعقاد خون کمک می کنند

همچنین قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر و ترمیم و نگهداری سلول‌ها در هنگام جراحت هستند.

فرآیند ذخیره سازی خون بندناف

نمونه خون بند ناف جمع آوری شده، پس از ورود به بانک خون بند ناف رویان توسط واحد کنترل کیفی بررسی شده و در صورت اخذ مجوز ، وارد آزمایشگاه پردازش می شود. نمونه، ابتدا از نظر حجم و تعداد سلولی مورد ارزیابی قرار گرفته و در مرحله بعدی در صورت داشتن شرایط لازم ، وارد پروسه جداسازی سلولی می شود. در غیر اینصورت با اطلاع به خانواده قرارداد فسخ شده و طبق قرارداد هزینه عودت می گردد . بر روی نمونه هایی که حداقل شرایط استاندارد را دارند بررسی آزمایشات میکروبی و ویروسی و HLA  و فلوسیتومتری انجام شده و نهایتا در شرایط دمایی ١٩٦- درجه سانتیگراد در تانکهای مخصوص فریز و برای مدت طولانی نگهداری می شود. نمونه فریز شده فقط یک بار جهت پیوند مورد استفاده قرار می گیرد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • رشد 17 درصدی متقاضیان ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در شش ماهه نخست 1402
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.