Menu

اخبار

اخبار

ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
 

ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد

مدیرعامل بانک خون‌بند ناف رویان گفت: امسال قصد توسعه محصول و ارائه خدمات در حوزه خدمات ذخیره‌سازی پالپ دندان را داریم.
ﺳﻪشنبه، 03 خرداد 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان بعدازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: فرآوری پرده آمنیوتیک در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانش سلول‌های بنیادی کشور ما بومی است و بیش از چهار نوع فعالیت را شامل می‌شود، تصریح کرد: جمع‌آوری سلول‌های بنیادی از منابع مختلف، تبدیل سلول‌های بنیادی به سلول‌های تخصصی قلبی، عصبی و غیره، استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های خونی و غیر خونی، ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال از جمله فعالیت‌های سلول‌های بنیادی در کشور است.

ضرابی با اشاره به اینکه ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در دانش سلول‌های بنیادی است گفت: جلوگیری از دور ریز سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف، ذخیره‌سازی و صادرات آن می‌تواند موجب ارزآوری برای کشور شود.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر به‌طور متوسط ماهانه حدود ۳۵ مورد خون‌بند ناف ذخیره می‌شود اظهار داشت: در حاضر در بانک خون‌بند ناف رویان ۱۸۰ هزار نمونه ذخیره شده است که بزرگ‌ترین ظرفیت ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در سطح منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که بانک اهدا خون‌بند ناف از سال ۹۷ در استان بوشهر آغاز بکار کرد، افزود: حدود ۱۵۰۰ نمونه به همت دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف استان بوشهر در بانک خون‌بند ناف خصوصی ذخیره‌سازی می‌شود.

مدیرعامل بانک خون‌بند ناف پژوهشگاه رویان عنوان کرد: در استان بوشهر به‌طور متوسط ماهانه حدود ۳۰ مورد خون‌بند ناف ذخیره می‌شود که این رقم با توجه به ظرفیت این استان می‌تواند افزایش یابد.

ضرابی با بیان این‌که در همه استان‌های کشور نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف و دو دفتر نمایندگی در کشور عراق و عمان فعال است، ادامه داد: روند ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف در کشور رو به رشد است.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه رویان، ایران را دارای بزرگ‌ترین بانک سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف در منطقه خاورمیانه اعلام کرد و ادامه داد: علاوه بر نمونه‌های داخلی، تعدادی از نمونه‌های سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف نوزادان از کشورهای ترکیه، رومانی، عراق، عمان، امارات متحده عربی و انگلستان نیز در بانک‌های خون ایران ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی خون‌بند ناف نوزادان ظرفیت درمان بیش از ۸۰ بیماری به‌خصوص بیماری‌های خونی از جمله تالاسمی، سرطان‌های خون، نقص سیستم ایمنی و کم‌خونی‌های مادرزادی را دارد.

ضرابی با بیان این‌که در حال حاضر از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های خونی و فلج مغزی استفاده‌شده است، تصریح کرد: در بانک خصوصی، خانواده‌ها با عقد قرارداد، نمونه را برای استفاده اعضای خانواده خود ذخیره می‌کنند ولی در بانک عمومی، این نمونه‌ها برای استفاده تمامی افراد جامعه اهدا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با اشاره به انجام تحقیقات برای بهره‌مندی از ضمائم زایمانی از جمله بافت بندناف، پرده آمنیوتیک و مایع آمنیوتیک جنینی، ادامه داد: پرده آمنیوتیک به‌عنوان پانسمان برای سوختگی یا زخم‌های دیابتی و مایع جنینی نیز به‌عنوان درمانی برای صدمات غضروفی در ورزشکاران می‌تواند قابل استفاده است.

پایان مطلب/

تصاویر
  • ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
  • ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
  • ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
  • ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
  • ذخیره‌سازی پالپ دندان در دستور کار قرار داد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.