Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی بیش از 10 هزار نمونه خون بندناف در شش ماه اول سال 1401
 

ذخیره سازی بیش از 10 هزار نمونه خون بندناف در شش ماه اول سال 1401

بانک خون بندناف رویان موفق شد در شش ماهه اول سال 1401 بیش از 10 هزار نمونه خون بندناف را که از سراسر کشور جمع آوری و برای پردازش سلولی به این مرکز ارسال شده بود، ذخیره سازی کند.
شنبه، 23 مهر 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، تعداد کل نمونه های فریز شده در شش ماه اول سال 1401 به تعداد 10445 مورد بوده است. از تعداد 10445 نمونه ذخیره شده 121 نمونه به صورت دو کیسه ای ذخیره سازی شده اند.

نمونه های جمع آوری شده با توجه به تعداد سلول آن در یک تا سه کیسه ذخیره می شوند.

تعداد کل نمونه های ورودی به آزمایشگاه پردازش بانک خون بندناف رویان در شش ماهه اول سال 1401 به تعداد 11277 نمونه بوده که از این تعداد 10324 نمونه استاندارهای لازم برای پردازش و ذخیره سازی را داشته اند.

حجم ناکافی خون بند ناف و کمبود تعداد سلول های بنیادی نمونه خون جمع آوری شده (علت آن موارد مختلفی می تواند باشد همچون: شرایط فیزیکی جفت، سن بارداری، سن مادر، نوع تغذیه، نوع زایمان و ...) و همچنین آلودگی میکروبی که 3 تا 5 درصد احتمال بروز آن وجود دارد ممکن است باعث فسخ قرارداد ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف شوند.

ذخیره خون بند ناف یک سرما‌یه‌گذاری مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است. خون بندناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، غنی از سلول‌های بنیادی است. سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر به ویژه سلول‌های خونساز هستند.

شرکت فناوری بن یاخته های رویان تا کنون موفق به ذخیره سازی بیش از 175 هزار نمونه خون بندناف شده است.

پایان مطلب/

تصاویر
  • ذخیره سازی بیش از 10 هزار نمونه خون بندناف در شش ماه اول سال 1401
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.