Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی 65 هزار نمونه خون بند ناف در مرکز رویان
 

ذخیره سازی 65 هزار نمونه خون بند ناف در مرکز رویان

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان از ذخیره سازی پنج هزار نمونه در بانک عمومی و 60 هزار نمونه در بان خصوصی بند ناف در این بانک خون خبر داد.
یکشنبه، 19 مهر 1394 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایسنا، مرتضی ضرابی در همایش سالانه مدیران و رابطان بانک خون بند ناف رویان که به میزبانی جهاددانشگاهی استان در تبریز برگزار شد، گفت: بانک خون بند ناف رویان از سال 1383 فعالیت خود را در راستای اطلاع رسانی به خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند بوده و نیاز به ذخیره سازی سلول های بنیادی دارند آغاز کرد.

وی افزود: این مرکز از سال های گذشته، جمع آوری و ذخیره سازی سلول های بنیادی را در دو بانک خصوصی و عمومی انجام داده است. در بانک عمومی خانواده ها، سلول های بنیادی خود را اهدا می کنند ولی در بانک خصوصی نمونه ها را برای خودشان ذخیره سازی می کنند.
مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در تبیین کابرد خون بند ناف عنوان کرد: خون بند ناف مملو از سلول های بنیادی خون ساز است که در بیماری هایی که منشا خونی دارند همچون تالاسمی، بیماری نقص سیستم ایمنی و..به دلیل اهمیت سلول های بنیادی کاربرد فراوانی دارد.
 ضرابی با اشاره به پیوندهای موفق این مرکز در سال های گذشته ادامه داد: امسال توانستیم از سلول های بنیادی بند خون ناف، برای درمان و بهبود شرایط بیمارانی که مبتلا به بیماری فلج مغزی هستند استفاده کنیم.همچنین تا کنون نزدیک به هفت نمونه در بانک عمومی ذخیره و شش نمونه از سلول های بنیادی ذخیره شده در بانک خصوصی را پیوند داده ایم.
وی در همین راستا ابراز کرد: نتایج این پیوندها کاملا رضایتبخش بوده است. یکی از این پیوندها مربوط به  شخص مبتلا به سرطان خون بود که در سایه این پیوند، شخص بیمار به صورت کامل بهبود یافته است.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:  نمونه های خون بند ناف  از 23 استان سراسر کشور جمع آوری شده است و تا کنون توانسته ایم یک ذخیره سلولی مناسبی را در بانک خون بند ناف رویان فراهم کنیم که در سطح منطقه  خاورمیانه بی نظیر است.
ضرابی از فعالیت 23 دفتر نمایندگی مرکز خون بند ناف رویان در استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: تعداد این مراکز تا پایان سالجاری به 26 مورد افزایش خواهد یافت.
 وی صدور دانش فنی ذخیره سازی سلول های بنیادی را یکی از مهم ترین اولویت ها و اقدامات انجام شده توسط این مرکز دانست و تصریح کرد: تعدادی از کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس تمایل دارند که بانک خون بند ناف را در کشورشان راه اندازی کنیم.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان انتقال نمونه خون بند ناف  از خارج به داخل کشور فراهم شده است، ابراز کرد: در حال حاضر نمونه های زیادی از کشور عراق را در مرکز خون بند ناف رویان ذخیره سازی کرده ایم و در آینده نزدیک تعاملات خود با کشورهای عمان، امارت، آذربایجان، کویت و.. را در این زمینه افزایش می دهیم.

پایان مطلب/
تصاویر
  • ذخیره سازی 65 هزار نمونه خون بند ناف در مرکز رویان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.