Menu

اخبار

اخبار

دکتر ضرابی خبر داد : آغاز کارآزمایی بالینی سلول درمانی بیماران اوتیسم 
 

دکتر ضرابی خبر داد : آغاز کارآزمایی بالینی سلول درمانی بیماران اوتیسم 

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: کارآزمایی بالینی با استفاده از سلولهای بنیادی بافت بندناف برای بیماران اوتیسم از دوهفته پیش آغاز شده است.
یکشنبه، 17 مهر 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس بانک خون بندناف رویان گفت: شرکت فناوری بن یاخته های رویان در اسفند ماه سال 1383 تاسیس و در 5 مهرسال 1384 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در 17 سال گذشته این شرکت توانسته است بیش از 180 هزار نمونه خون بندناف را با کمک 45 دفتر نمایندگی که در سراسر کشور دایره کرده است باموفقیت ذخیره سازی کند. 
پروژه های پیش رو
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در ادامه از تکمیل  پالایشگاه محصولات زایمانی تا پایان سال خبر داد و افزود بخشی از محصولات این پالایشگاه در روز جهانی خون بند ناف رونمایی خواهد شد
وی از تکمیل طرح سلول درمانی بیماران فلج مغزی خبر داد و افزود:  کار آزمای بالینی بیماران فلج مغزی را قبلا به عنوان بزرگترین طرح کارآزمای بالینی در کشور اجرا کردیم که به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به توقف طرح شدیم. اردیبهشت ماه سال جاری، بعد از دو سال وقفه، با تلاش همکاران واحد پیوند، بیماران باقی مانده از طرح قبلی، تحت تزریق سلول های بنیادی برای درمان قرار گرفتند.
دکترضرابی خاطر نشان کرد: بیش از 150 بیمار مبتلا به فلج مغزی در این طرح سلول های بنیادی مزانشیم و هماتوپوئتیک دریافتند کردند. تلاش داریم فاز سه این طرح را با همکاری شرکت سل تک فارمد شروع کنیم.
وی درباره کارآزمای بالینی بیماران مبتلا به آرتروز با سلول های مزانشیم وارتون ژلی گفت: این طرح با لطف خدا و پیگیری واحد تحقیق و توسعه انجام شده و منتظر بررسی نتایج اولیه هستیم.
از همفکری همه پرسنل بانک خون برای بهبود محصولات استقبال می کنیم
دکتر ضرابی در این مراسم که با حضور همکاران شرکت فناوری بن یاخته های رویان برگزار شده بود گفت : در بحث توسعه محصولات شرکت، نیازمند همفکری و ایده پردازی همه همکاران هستیم. این شرکت با توجه به دسترسی به منابع زایمانی نباید به صورت تک محصولی و صرفا ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف فعالیت کند و باید از هم ظرفیت ها برای توسعه خدمات بهره مند شویم. 
در پایان این مراسم از نرم افزار جامع منابع انسانی رو نمایی شد تا به این طریق کلیه مکاتبات کاغذی حذف شود. 
پایان مطلب/

تصاویر
  • دکتر ضرابی خبر داد : آغاز کارآزمایی بالینی سلول درمانی بیماران اوتیسم 
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.