Menu

اخبار

اخبار

دوران بارداری واکسن بزنیم یا نزنیم؟
 

دوران بارداری واکسن بزنیم یا نزنیم؟

برخی از واکسن‌ها بی‌خطر هستند و برای زنان قبل، در طول و بعد از بارداری توصیه می‌شوند تا به سلامت آنها و نوزادانشان کمک کنند.
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (Centers for Disease Control and Prevention)) آنتی‌بادی‌هایی که مادران در پاسخ به این واکسن‌ها تولید می‌کنند، نه تنها از آنها محافظت می‌کنند، بلکه از جفت عبور کرده و به محافظت از نوزادان در برابر بیماری‌های جدی اوایل زندگی کمک می‌کنند. واکسیناسیون در دوران بارداری همچنین به محافظت از مادر در برابر ابتلا به یک بیماری جدی و سپس انتقال آن به نوزاد کمک می کند.

در دوران بارداری چه واکسن هایی را باید دریافت کنیم؟

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، واکسن های خاصی که نیاز دارید با توجه به سن، سبک زندگی، شرایط پزشکی، سفر و واکسیناسیون های قبلی شما تعیین می شود.

اگر قصد بارداری دارید، با با پزشک معالج خود درباره واکسن هایی که دریافت کرده اید و یا باید دریافت کنید، مذاکره کنید. برخی از واکسن ها مانند واکسن سرخک، اوریون، سرخجه (MMR) باید یک ماه یا بیشتر قبل از بارداری تزریق شوند. پزشک شما می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا به این واکسن یا هر واکسن دیگر نیاز دارید یا خیر.

آیا واکسن ها در صورت شیردهی بی خطر هستند؟

بله. دریافت واکسن های روتین بلافاصله پس از زایمان، حتی در دوران شیردهی، بی خطر است.

 

ترکیبات واکسن باعث اوتیسم نمی شود

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک ناتوانی رشدی است که می تواند چالش های اجتماعی، ارتباطی و رفتاری قابل توجهی ایجاد کند. تخمین‌های اخیر شبکه نظارت بر اوتیسم و ​​ناتوانی‌های رشدی CDC نشان می‌دهد که از هر ۴۴ کودک، ۱ کودک مبتلا به ASD در آمریکا شناسایی شده است.

یکی از مواد تشکیل دهنده واکسن که به طور خاص مورد مطالعه قرار گرفته است تیمروسال است. Thimerosal یک نگهدارنده مبتنی بر جیوه است که برای جلوگیری از آلودگی میکروب ها (مانند باکتری ها و قارچ ها) در ویال های چند دوز واکسن ها استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که تیمروسال باعث ASD نمی شود. در واقع، یک بررسی علمی در سال 2004 توسط IOM به این نتیجه رسید که "شواهد حاکی از رد رابطه علی بین واکسن های حاوی تیمروسال و اوتیسم است."

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • دوران بارداری واکسن بزنیم یا نزنیم؟
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.