Menu

اخبار

اخبار

دفاتر نمایندگی با رشد مثبت در عقد قرارداد ذخیره سازی خون بندناف معرفی شدند
 

دفاتر نمایندگی با رشد مثبت در عقد قرارداد ذخیره سازی خون بندناف معرفی شدند

آمار عملکرد دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان که در دی ماه 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشد مثبت بوده اند اعلام شد.
دوشنبه، 10 بهمن 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، شرکت فناوری بن یاخته های رویان از سال ١٣٨٤ ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف نوزادان تازه متولد شده را آغاز کرده و تا کنون موفق به ذخیره سازی بیش از ١٨٠ هزار نمونه شده است. این بانک با داشتن ٣٢ نمایندگی در استان های مختلف توانسته است، با استاندارد سازی فرآیند جمع آوری و فریز نمونه های خون بندناف و همچنین مراكز پیوند علاوه بر درمان بیماری های بدخیم و نجات جان انسان ها و افزایش چشمگیر امید به زندگی در كشور، از خروج ده ها هزار دلار ارز برای تامین سلول از سایر كشورها جلوگیری کند.

دفاتر نمایندگی با رشد مثبت 

در میان دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان ها، 15 استان موفق شده اند که دی ماه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل در عقد قرارداد ذخیره سازی خون بندناف موفق تر عمل کنند.

استان چهارمحال و بختیاری با رشد 90 درصدی رشد عقد قرارداد ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف در صدر این لیست قرار داد.

استان گیلان نیز با رشد 61 درصدی و  کهکیلویه و بویر احمد با 57 درصد رشد در عقد قرار داد در رتبه های بعدی قرار دارند.

سایر استان هایی که موفق به رشد بیش از 5 درصد شده اند نیز به شرح زیر است:

زنجان 37%

فارس 37%

لرستان 25%

خراسان شمالی 22%

قزوین 19%

آذربایجان غربی17%

خراسان رضوی 16%

اصفهان 15%

البرز 11%

گلستان10%

مركزي 7%

بوشهر 5%

در طی سالیان گذشته، با افزایش آگاهی عمومی در زمینه علوم سلولی و سلول‌های بنیادی و نیز گسترش استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف از یک سو و گسترش خدمات شرکت فناوری بن‌یاخته‌های‌رویان از سوی دیگر، تعداد متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان در سراسر کشور، رشد چشمگیری داشته است. چنانکه در سال 1384 تنها 530 نمونه سلول های بنیادی خون بندناف توسط شرکت فناوری بن‌یاخته‌های‌رویان ذخیره شد؛ در حالی که تعداد متقاضیان ذخیره‌سازی خون بندناف در سال 1401 به بیش از 180 هزار متقاضی افزایش یافته است.

عضویت در بانک خون بندناف رویان

متقاضیان می توانند  از آخر هفته ۳۴ بارداری نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه پزشکی از طریق بخش ثبت نام متقاضی جدید در سایت شرکت فناوری بن یاخته های رویان اقدام کنند. در صورت عدم امکان ثبت نام الکترونیکی، متقاضی می‌تواند به صورت حضوری به یکی از دفاتر بانک خون بندناف رویان در سراسر کشور مراجعه و در زمان عقد قرارداد فرم پرسشنامه پزشکی را نیز تکمیل کند.

پایان مطلب/

تصاویر
  • دفاتر نمایندگی با رشد مثبت در عقد قرارداد ذخیره سازی خون بندناف معرفی شدند
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.