Menu

اخبار

اخبار

درمان موثر سرطان خون و تالاسمی
 

درمان موثر سرطان خون و تالاسمی

مدیرعامل بانک سلول های بنیادی رویان گفت: ۱۲۰ هزار نمونه خون بندناف ذخیره سازی شده که ۲ هزار نمونه آن در استان البرز جمع آوری شده است.
پنجشنبه، 02 آبان 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در نشست خبری تخصصی با رسانه های این استان گفت: در ۳۱ استان کشور نمایندگی برای خدمت رسانی در زمینه ذخیره سازی نمونه خون بند ناف راه اندازی شده است.

دکتر ضرابی افزود: سلولهای بنیادی تا ۲۵ سال قابل نگهداری است و پس از آن با بررسی و آزمایش امکان افزایش زمان نگهداری وجود خواهد داشت.

وی گفت: سلولهای بنیادی خون بند ناف در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری کاربرد دارد که در کشور ما بیماری های که منشا خونی داشتند نظیر سرطان خون و تالاسمی ها درمان شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان ادامه داد: در ۲ سال گذشته بر گروههای کاردرمانی cp نیز اقداماتی در جهت درمان صورت گرفته است.

ضرابی افزود: اکنون علاوه بر ۳۱ دفتر نمایندگی در کشور؛ ۲ نمایندگی هم در کشورهای عمان و عراق راه اندازی کرده ایم و بیش از ۵۰ نمونه خارجی از کشورهای آسیایی و اروپایی در داخل کشور ذخیره سازی کرده ایم.

وی در ادامه اضافه کرد: سلولهای بنیادی برای کسانی که تطابق ژنتیکی دارند استفاده می شود و به همه خانواده هایی که در آستانه تولد فرزند هستند توصیه می شود این کار را انجام دهند.

ضرابی افزود: هزینه نگهداری سلولهای بنیادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اکنون شرایطی را فراهم کردیم که هزینه نگهداری را تقسیط کنیم.

 

وی گفت: در کشور ۲۰۰ پیوند با استفاده از سلولهای بنیادی انجام شده است که سهم موسسه رویان ۳۰ پیوند بوده و مابقی از سوی سازمان انتقال خون و بیمارستان شریعتی انجام شده است. در ماه گذشته نیز ۳۹ مورد ذخیره داشتیم.

ضرابی در پایان گفت: در زمینه علوم سلول های بنیادی به خودکفایی رسیده ایم و می توانیم دانش و اطلاعات خود را به دیگر کشورها

صادر کنیم.

وی همچنین با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی البرز توضیحات کاملی درباره ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون بندناف داد.

 

ضرابی همچنین در جلسه ای که  با حضور  گروه پژوهش جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار شد، پیشنهادات مطرح شده را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان  در بخش خبری ساعت ۲۲ شبکه استانی البرز نیز به سوالات مطروحه درباره خون بندناف و ارزش نگهداری آن توضیح داد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • درمان موثر سرطان خون و تالاسمی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.