Menu

اخبار

اخبار

حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
 

حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی

حضور شرکت فناوری بن یاخته های رویان در اولین کنگره سلول های بنیادی در دبی این فرصت را فراهم کرد تا ضمن معرفی مجموعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان به جهان و دیگر شرکت ها و بانک های خون، بتوانیم با آخرین دیدگاه ها، روش ها،  دستاوردها و امکانات رقبا و در عین حال شرکای علمی-تجاری خود آشنا شویم
پنجشنبه، 25 اسفند 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، اولین کنگره سلول های بنیادی درکشور امارات، شهر دبی و با پشتیبانی مجله لایف ساینس لیدر، لابراتوار سلول های بنیادی کلینیک هورتمن به عنوان اسپانسرهای اصلی و شرکت اندکس به عنوان هماهنگ کننده و برگزار کننده این رویداد در سال 2023 و در تاریخ 27 و 28 فوریه (8 و 9 اسفند سال 1401)   شد.

شرکت کنندگان

شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در قالب هیاتی متشکل از دکتر نوری مدیرآزمایشگاه تحقیقات ، دکتر سلیمانی مدیر توسعه محصول و خدمات و سید وحید عسکری نژاد مقدم کارشناس روابط عمومی و بین الملل در این رویداد شرکت کردند.

در این رویداد 650 نفر از 29 کشور و 30 سخنران از کشورهای آمریکا، آلمان، ژاپن، اسلواکی، مالزی، قطر، ترکیه، عراق و عربستان سعودی و همچنین بیماران درمان شده باسلول های بنیادی حضور داشتند.

مهمترین محورهای سخنرانی پیرامون استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف و آخرین و جدیدترین روش ها و مطالعات بالینی درخصوص درمان بیماری هایی بود که به نظرلاعلاج می باشند. نتایجی که تا کنون نیز حاصل شده است دراین کنگره ارائه شد.

همزمان با برگزاری این رویداد، 9 نمایشگاه نیز پرپا شده بود.

همچنین طی این رویداد دو روزه، منتخبینی که اولین پیوندهای سلول های بنیادی خون بند ناف را برای درمان بیماری های خود دریافت کرده بودند به بیان داستان روند درگیر شدن خود به بیماری، تجارب ناخوشایند در عدم دریافت درمان قطعی و نهایتا نحوه نجات یافتن توسط سلول های بنیادی خون بند ناف پرداختند که در این میان می توان به آقای ماتئو فارو اولین دریافت کننده سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری فانکونی نام برد.

 همچنین خانم لیندا کوزینسکی که بعد از 16 سال درگیری با بیماری لوکمیا از طریق پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف نجات یافته، خانم دایان پارادایز که 6 بار به دلیل درگیری با بیماری لیمفوما و سرطان سینه تحت شیمی درمانی قرار گرفته بود و نهایتا توسط سلول های بنیادی بند ناف علاج یافته بود و همچنین خواهر وبرادری حضور داشتند که خواهر مبتلا به تالاسمی ، توسط سلول های بنیادی خون بندناف برادرش درمان شده بود.

در میان افراد صاحب نظری که هیات ایرانی توانست طی این کنگره دو روزه به صورت اختصاصی با آنها جلساتی برگزار کند می توان به افراد زیر اشاره کرد:

  1. دکتر فرانسس ورتر: موسس و مدیر سازمان پرنتز گاید و به اشتراک گذاشتن یافته ها و دست آوردهای حاصله

  1. توماس ماس: مدیر بانک خون بند ناف کرایو سل در آمریکا و کسب نظرات و تجربیات ایشان در زمینه های مشترک کاری: در این جلسه در مورد فرایند انتقال بافت بند ناف از محل برداشت به محل فرآوری و روش های فریز بافت و سلول صحبت شد که کمک کننده بود. همچنین در مورد بانک پالپ دندان بحث شد.

  1. دکتر اسام عبدالعلیم: محقق و دانشمند در موسسه تحقیقاتی  بایومدیکال قطر، ایشان همچنین عضو کمیته علمی کنگره اخیر نیز بودند.
  2. دکتر کنستانتینوس پاپادوپولوس: مدیر شرکت استم لایف تایلند و مدیر انجمن بانک خون اقیانوسیه
  3.  آقای محراب آجالی: از شرکت سرمایه گذاری اینقیوژن

6  دکتر آسواری باپات: مدیر شرکت کواستار که مشاور امور پزشکی بازساختی جهانی نیز بوده و با شرکت AABB در خصوص فرایندهای رگولاتوری همکاری دارند. ایشان درخواست برگزاری یک ویدئو کنفرانس  برای کمک در جهت اخذ استاندارد  AABB را نیز دارند.

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد شرکت هایی نیز در کنار این کنگره به عرضه محصولات خود اقدام نموده بودند که در این میان می توان به شرکت های:

  1.  لایف ساینس: تولید کننده سیستمهای بایو بنکینگ و مخازن نیتروژن جهت نگه داری نمونه ها
  2.  ایساک: انجمن بین المللی کاربرد سلولهای بنیادی
  3. ام آر سی: تولید کننده فضای کلین روم
  4.  سیستمهای پی ایکس پی: تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط با اتومات کردن فرآیندهای پردازش خون بندناف و مغز استخوان
  5. شرکت CellGenic ترکیه، تولید کننده محصولا اگزوزوم

در اکثر سخنرانی ها از اهمیت اگزوزوم ها و پتانسیل درمانی برابر با سلول والد آنها صحبت شد. لازم به ذکر است که پس از بازگشت از این کنگره، مکاتبات و پیگیری های اولیه با افراد و سازمان هایی که مورد مذاکره قرار گرفته بودند نیز صورت پذیرفت تا ضمن یادآوری و تاکید بر موضوعات و اهداف مورد مذاکره در طول کنگره، آمادگی و هدفمندی شرکت فناوری بن یاخته های رویان برای پیگیری موضوعات مطروحه به ایشان اعلام شود.

حضور شرکت فناوری بن یاخته های رویان در اولین کنگره سلول های بنیادی در دبی این فرصت را فراهم کرد تا ضمن معرفی مجموعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان به جهان و دیگر شرکت ها و بانک های خون، بتوانیم با آخرین دیدگاه ها، روش ها،  دستاوردها و امکانات رقبا و در عین حال شرکای علمی-تجاری خود آشنا شویم. همچنین این نشست و نشست هایی از این دست این امکان را برای ما فراهم می سازد تا فرصت ها و تهدیدهایی که پیرامون ما هستند را شناسایی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر شناخته و در جهت بهبود آنها اقدامات لازم را بعمل آوریم.

پایان مطلب/

تصاویر
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
  • حضور بانک خون بندناف رویان در اولین کنگره سلول‌های بنیادی دبی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.