Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت پنجم: سال 2013
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت پنجم: سال 2013

سال 2013 تحقیقات بالینی برای درمان بیماران مبتلا به فلج مغزی آغاز شد و نتایج خوبی به همراه داشت.
شنبه، 24 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، اولین پیوند تحقیقاتی سلول های بنیادی خون بندناف شخص به خودش (اتولوگ) توسط محققان بیمارستان بوخوم آلمان در معالجه کودک مبتلا به فلج مغزی که بطور خاص در اثر آسیب مغزی ناشی از هیپوکسیک بعد از ایست قلبی ایجاد شده بود ، انجام شد. نتایج این روش نشان داد که سلول های بنیادی خون بند ناف در بهبود کنترل حرکتی کودک، بهبود بینایی، اسپاسم عضلانی، گفتار و به طور کلی بهبود عملکرد عصبی نقش داشت.
همچنین در این سال، تعدادی از آزمایشات بالینی در مورد پتانسیل سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان دیابت نوع 1 انجام شد. یک مطالعه تأیید کرد که تزریق اتولوگ خون بند ناف در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 به تنهایی و یا به همراه دوز روزانه ویتامین D، ایمن و باعث بهبود احتمالی آنها می شود.
از جمله مطالعات قابل توجه دیگر در سال 2013،تحقیقات دکتر جان واگنر بر روی یک کودک مبتلا به لوسمی و HIV بود که با تزریق سلول های بنیادی خون بندناف انجام شد. همچنین آزمایش های دکتر تیموتی نلسون برای معالجه کودکانی که دارای نقایص جدی قلبی بودند، از جمله تحقیقات مهم سال بود. در این تحقیق نیز دکتر تیمونی سلول های بنیادی خون بند ناف خود کودکان را در حین عمل جراحی قلب باز، به آنها پیوند زد.
در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
ثبت اختراع "روش جداسازی و کشت سلول های بنیادی مزانشیمی از بافت بندناف (ژل وارتون) " از سوی محققان بانک خون بندناف رویان در سال 1391 انجام  و  اولین پیوند از نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان نیز در این سال زده شد. 
آغاز به کار دفتر نمایندگی بانک خون بندناف در اقلیم کردستان عراق(شهر اربیل) و برگزاری اولین همایش سالانه دفاتر نمایندگی از دیگر اقدامات انجام شده در این سال بوده است. 
پایان مطلب/
 

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت پنجم: سال 2013
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.