Menu

اخبار

اخبار

بانک خون بندناف در کنگره بین المللی زنان و زایمان
 

بانک خون بندناف در کنگره بین المللی زنان و زایمان

بانک خون بندناف رویان درکنگره بین المللی انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان ایران حضور یافت.
شنبه، 06 خرداد 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  کنگره انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان از تاریخ ۲ الی ۵ خرداد ۱۴۰۲ با محوریت جوانی جمعیت و سلامت مادران، در مرکز همایش‌های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

این کنگره بزرگ‌ترین رویداد علمی در حیطه زنان و زایمان است که همه ساله از سوی انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان که نماینده ۶ هزار جراح و متخصص زنان در سراسر کشور است، برگزار می‌شود.

در کنگره امسال، بیش از ۱۶۰۰ متخصص زنان و زایمان حضور یافتند تا به مهم‌ترین و تازه‌ترین مطالب علمی در این کنگره دست یابند.

محور‌های مورد بحث در این کنگره شامل: سرطان‌های خوش‌خیم و بدخیم زنان، تازه‌های بارداری و زایمان، بارداری پرخطر، بیماری‌ها در سنین مختلف زنان، تصویربرداری و سونوگرافی در زنان، جراحی زیبایی در زنان، مامایی و سلامت مادران و نوزادان و…، بوده است.

حضور بانک خون بندناف رویان در کنگره انجمن علمی متخصصین زنان و زایمان

بانک خون بندناف رویان باحضور در نمایشگاه جانبی این کنگره به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود پرداخت.

دانش سلول‌های بنیادی یک تحول در علم پزشکی ایجاد کرده و در درمان بیماری‌های صعب العلاج از سلول‌های بنیادی استفاده می شود. خون بند ناف یکی از منابع سلول‌های بنیادی است که بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود.برخی مراجع علمی می‌گویند نمونه خون بند ناف را تا ۲۵ سال می‌توان نگهداری کرد و برخی معتقدند برای مدت نامحدود می‌توان آن‌ها را نگه داشت.

در حال حاضر سلول‌های بنیادی در بیماری‌هایی با منشاء خونی، انواع سرطان خون، تالاسمی، نقص سیستم ایمنی و ... استفاده می‌شود. برای درمان فلج مغزی و اوتیسم نیز از سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود.

همراه با تولد نوزاد ۵ جزء زایمانی، شامل: خون و بافت بند ناف، پرده‌های جنینی، مایع جنینی خارج می‌شود که دورریختنی نیست و از پرده جنینی در درمان سوختگی، جراحی قرنیه و زخم دیابتی می‌توان استفاده کرد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • بانک خون بندناف در کنگره بین المللی زنان و زایمان
  • بانک خون بندناف در کنگره بین المللی زنان و زایمان
  • بانک خون بندناف در کنگره بین المللی زنان و زایمان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.