Menu

اخبار

اخبار

اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد
 

اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد

شرکت فناوری بن یاخته های رویان در اولین رویداد فناورانه "از دانشگاه تا بازار" به عنوان یک تجربه موفق معرفی شد.
چهارشنبه، 21 اردیبهشت 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه تهران با همکاری هلدینگ دانش بنیان لیدکو و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در خوابگاه‌های دانشگاه تهران، اولین رویداد فناورانه "از دانشگاه تا بازار" را برگزار کرد.

در این رویداد، که 18 اردیبهشت در سالن اجتماعات اندیشه کوی دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت فناوری بن یاخته های رویان به عنوان یک تجربه موفق معرفی شد و مدیرعامل این شرکت به تشریح فعالیت های آن پرداخت.

دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان طی سخنانی در این مراسم، گفت: کاربرد سلول‌های بنیادی خون بندناف برای درمان بیماری‌های بدخیم و غیر بدخیم مهم و بیشترین بهره و استفاده از این سلول‌ها در درمان بیماری‌های خونی است.

وی، این بیماری‌ها را شامل تالاسمی، انواع سرطان‌های خون، بیماری نقص سیستم ایمنی و کم خونی‌های مادر زادی بر شمرد.

این مقام مسوول، ذخایر سلولی در کشور را از منابع ارزشمند دانست و تاکید کرد: این منابع می‌تواند در پزشکی بازساختی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته رویان، در ادامه تصریح کرد: علاوه بر سلول‌های بنیادی ضمایم زایمانی که بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شوند، ارزشمند و قابل استفاده هستند.

وی در پایان این ضمایم را شامل بافت بند ناف، جفت و پرده‌های جنینی دانست و خاطر نشان کرد: شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با احداث پالایشگاه محصولات زایمانی قصد فراوری این ضمایم را دارد و پیش بینی می‌شود، بیش از 30 محصول از این ضمایم استخراج شود.

دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز در یک ارتباط ویدئویی در رویداد فناورانه از دانشگاه تا بازار گفت: با بهره‌مندی از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان می‌توان زمینه فعالیت‌های فناورانه دانشجویان را مهیا کرد.


وی یادآور شد: برای فراهم شدن ماده خام و اولیه فرایند کارآفرینی نیازمند ایده هستیم، با متداول شدن فرهنگ ایده پردازی در جمع دانشجویان، ایده‌های جدید نیز ارایه و مرحله دوم فرایند کارآفرینی یعنی نوآوری آغاز می‌شود. نکته سوم به عنوان رویداد از دانشگاه تا بازار حلقه اتصالی میان ایده پردازان دانشگاهی را با افراد آگاه و مطلع از تئوری‌ها و مدل‌های مختلف به منظور ایجاد ایده‌های بدیع مهیا می‌کند. در این صورت افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه کسب و کار ایده‌های مبتنی بر آموخته‌های خود را عرضه و منجر به ارتقای شرکت‌ها و تاسیس کسب کار‌های جدید خواهند شد.

سپس دکتر علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه و رئیس شورای سیاستگذاری رویداد، بر تلاش و تکاپو در خصوص ایده‌پردازی و فناوری توسط استادان، دانشجویان و محققان سراسر کشور تاکید کرد و گفت: باید قدر و‌ منزلت خود و ایده‌ها را دانست و برای رشد و تعالی خود و دیگران بیش از پیش تلاش کرد.


عضو هیات رئیسه دانشگاه تهران، آینده کشور را وابسته به همت و تلاش دانشجویان دانست و اظهار داشت: مشکلات کشور به دست تلاشگران عرصه علم و‌ آگاهی مرتفع خواهد شد.

دکتر علیرضا وجهی در پایان با قدردانی از هلدینگ دانش بنیان لیدکو، دفتر نهاد نماینگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، اداره کل خوابگاه‌های دانشگاه و شرکت شتاب دهنده لیداکس، برگزاری رویداد فناورانه از دانشگاه تا بازار را زمینه ای مناسب برای رونق بازار کار و صنعت کشور ذکر کرد.

پایان مطلب/

تصاویر
  • اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد
  • اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد
  • اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد
  • اولین رویداد فناورانه «از دانشگاه تا بازار» برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.