Menu

اخبار

اخبار

ارایه خدمات ذخیره سازی خون محیطی در شرکت فناوری بن یاخته های رویان//فیلم
 

ارایه خدمات ذخیره سازی خون محیطی در شرکت فناوری بن یاخته های رویان//فیلم

پیوند اتولوگ سلو‌‌ل‌های بنیادی خون محیطی به صورت گسترده‌ای در درمان سرطان‌هایی که با دوز بالا شیمی درمانی می شوند، استفاده می‌گردد؛ این روش نه تنها برای انواع سرطان‌های خونی استفاده می‌شود بلکه برای تومورهای جامد که حساس به روش شیمی درمانی هستند از جمله سرطان سینه و سرطان سلو‌‌ل‌های کوچک ریوی نیز کاربرد دارد.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1402 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در خون محیطی انواع مختلفی از سلو‌‌ل‌های خونی شامل گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکتها وسلول‌های پیش‌ساز خونساز وجود دارند. سلو‌‌ل‌های بنیادی فراخوانی شده به خون محیطی منبع مفیدی برای احیاء سیستم خونساز و سیستم ایمنی فرد بیمار پس از شیمی درمانی‌های شدید می‌باشد.

پیوند اتولوگ سلو‌‌ل‌های بنیادی خون محیطی به صورت گسترده‌ای در درمان سرطان‌هایی که با دوز بالا شیمی درمانی می شوند، استفاده می‌گردد؛ این روش نه تنها برای انواع سرطان‌های خونی استفاده می‌شود بلکه برای تومورهای جامد که حساس به روش شیمی درمانی هستند از جمله سرطان سینه و سرطان سلو‌‌ل‌های کوچک ریوی نیز کاربرد دارد. همچنین، نشان داده شده است تزریق متوالی سلو‌‌ل‌های بنیادی خون محیطی می‌تواند باعث افزایش شدت و قدرت شیمی درمانی گردد. علاوه براین، از پیوند اتولوگ این سلو‌‌ل‌ها برای درمان برخی از بیماری‌ها از جمله مولتیپل میلوما، لنفوم هوچکین، لنفوم نان‌هوچکین، لوسمی میلوئیدی حاد، نوروبلاستوما، تومورهای زایا و انواع بیماری‌های خود ایمنی استفاده می‌شود.

بیش از سیصد پیوند تا کنون با نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان از نمونه های ذخیره شده در بانک خون محیطی انجام شده است.

 

فیلم این مصاحبه تلویزیونی را با هم ببینیم.

 

تصاویر
  • ارایه خدمات ذخیره سازی خون محیطی در شرکت فناوری بن یاخته های رویان//فیلم
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.