Menu

اخبار

اخبار

آغاز تزریق نوبت دوم و سوم سلول های بنیادی بند ناف به کودکان مبتلا به فلج مغزی در طرح تحقیقاتی
 

آغاز تزریق نوبت دوم و سوم سلول های بنیادی بند ناف به کودکان مبتلا به فلج مغزی در طرح تحقیقاتی

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان از شروع تزریق نوبت دوم و سوم سلول های بنیادی برای کودکان مبتلا به فلج مغزی خبر داد.
شنبه، 17 اردیبهشت 1401 | Article Rating

 به گزارش روابط عمومی، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: به لطف خدا بعد از  نزدیک به سه سال وقفه در طرح تحقیقاتی تزریق سلول های بنیادی بند ناف به کودکان مبتلا به فلج مغزی در طرح تحقیقاتی که به دلیل شرایط کرونایی ایجاد شد، خوشبختانه با مساعد شدن شرایط، تزریق نوبت دوم و سوم این سلول ها برای کودکانی که در این طرح تحقیقاتی قرار داشتند آغاز شد.
 وی افزود: طرح تحقیقاتی تزریق سلول های بنیادی خونساز و سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف برای کودکان ۴ تا ۱۴ سال مبتلا به فلج مغزی از سال ۹۷ با همکاری مرکز طبی کودکان و شرکت سل تک فارمد آغاز شد. خوشبختانه ۱۲۰ بیمار در این طرح تحقیقاتی، در سه گروه مورد تزریق قرار گرفتند و برخی از بیماران حتی نوبت دوم و سوم  رو هم دریافت کردند ولی به دلیل اینکه ما به شرایط کرونایی برخورد کردیم اجرای طرح متوقف شد ولی خوشبختانه با اخذ مجوز، تزریق نوبت دوم و سوم سلول های بنیادی برای همه این بیماران شرکت کننده در طرح، امکان پذیر شده است. 
دکترضرابی همچین اضافه کرد: در این فاصله ما مقالات مربوط به نتایج اولیه تزریق سلول‌های بنیادی تک هسته‌ای و سلول های بنیادی مزانشیمی خون بند ناف و بافت بند ناف را به چاپ رساندیم و امیدواریم با تکمیل این طرح و اعلام نتایج، شاهد این باشیم که واقعا از سلول درمانی به عنوان یک راهکار مناسب برای بهبود شرایط بیماران فلج مغزی استفاده شود.

70 بیمار در طرح جدید پذیرش خواهند شد
وی با تاکید بر اینکه ما در این مرحله فقط برای بیمارانی که از قبل در طرح تحقیقاتی قرار داشتند، تزریق انجام می‌دهیم تصریح کرد: با اتمام این مرحله، سری جدیدی از بیماران را پذیرش خواهیم کرد. در طرح جدید در نظر داریم برای ۷۰ بیمار ، در سه نوبت تزریق سلول های بنیادی در فاصله های مناسب انجام دهیم.

سلول درمانی آرتروز با سلول های بنیادی
 مدیرعامل بانک خون بندناف رویان افزود: در ادامه کارآزمایی های بالینی که در شرکت بن یاخته‌های رویان انجام می‌شود، خوشبختانه کارآزمایی بالینی طرح آرتروز را هم شروع کرده ایم. در این طرح از سلول های بنیادی مزانشیمی بند ناف استفاده می شود. با توجه به ویژگی های سلول های بنیادی مزانشیمی از جمله خاصیت ترمیمی و خاصیت ضد التهابی، انتظار داریم که تزریق سلول های بنیادی مزانشیمی در بیمارانی که دچار آرتروز هستند، بتواند به بهبود شرایط آنها و ترمیم بافت غضروفی کمک کند.
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • آغاز تزریق نوبت دوم و سوم سلول های بنیادی بند ناف به کودکان مبتلا به فلج مغزی در طرح تحقیقاتی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.