Menu

اخبار

اخبار

17 زمستان در فراق آموزگار بزرگ رویش ها 
 

17 زمستان در فراق آموزگار بزرگ رویش ها 

سعید کاظمی آشتیانی یکی از چهره‌های درخشان علمی ایران به شمار می‌رود که با بنیان‌گذاری پژوهشکده‌ رویان و توسعه دانش سلول‌های بنیادی، سهم بزرگی در پیشرفت علمی کشور ایفا کرد. به همین دلیل در ۱۳۸۳ خورشیدی از او به عنوان چهره‌ ماندگار کشوری تقدیر شد.
دوشنبه، 12 دی 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، ه مناسبت هفدهمین سالروز درگذشت دانشمند فقید دکتر سعید کاظمی آشتیانی مؤسس و بنیانگذار پژوهشگاه رویان مراسم گرامیداشتی در تاریخ ۱۴ دی ماه در پژوهشگاه رویان برگزار خواهد شد.

پژوهشكده رويان جهاددانشگاهي خرداد ماه ۱۳۷۰ با مديريت دكتر كاظمي رسما فعاليت خود را آغاز كرد و تاكنون هزاران زوج نابارور با بهره مندي از خدمات اين مركز پيشرفته درمان ناباروري صاحب فرزند شده اند. دكتر كاظمي در همين دهه و هم زمان با مديريت جهاد دانشگاهي علوم پزشكي ايران و پژوهشكده رويان در دانشگاه تربيت مدرس به ادامه تحصيل در رشته علوم تشريح با گرايش جنين شناسي پرداخت و در سال ۱۳۷۶ با رتبه ممتاز موفق به اخذ درجه دكتري شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی بیاناتی به شخصیت و عملکرد دکترکاظمی آشتیانی پرداختند.

پیگیری و پشتیبانی مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی از فعالیتهای علمی پیشروانه پژوهشکده رویان و مدیر فقید آن که در پیام تسلیت درگذشت دکتر کاظمی از او به عنوان «دانشمند مومن و جهادگر»، «کانون امید و ابتکار و نوآوری»، «دانشمند جوان و بلند همت» و «یکی از فرزندان صالح انقلاب و از رویش‌های مبارکی که آینده‌ درخشان علمی در کشور را نوید می‌دهند» یاد کرده و پژوهشکده رویان را «مجمع ارزشمندی از نوآوران و جهادگران عرصه‌ علوم زیستی» توصیف کرده بودند، بی شک تاثیری چشمگیر در گسترش علوم و فناوری سلول‌های بنیادی، سلول درمانی، شبیه سازی و دیگر زمینه های تحقیقاتی این حوزه داشته که در مواردی رشک دانشمندان خارجی را نیز برانگیخته است.

از جمله خدماتی که این دانشمند فقید به کشور ارائه داد می‌توان به توسعه تحقیقات در زمینه باروری و ناباروری، تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و بهره گیری از آنکه نویدبخش افقی جدید در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج است، اجرای نخستین طرح همانندسازی حیوانات در خاورمیانه که پس از درگذشت آن دانشمند فقید با تولد نخستین بره‌های همانندسازی شده در کشور در مرداد و مهرماه سال بعد به بار نشست، راه اندازی و برگزاری ۶ دوره جشنواره بین المللی رویان و برگزاری ۲ دوره جشنواره آسیایی بهداشت خانواده اشاره کرد.

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • 17 زمستان در فراق آموزگار بزرگ رویش ها 
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.