Menu

اخبار

اخبار

۱۳ آذرماه، روز بیمه
 

۱۳ آذرماه، روز بیمه

در تقویم سالانه،روز ۱۳ آذر ماه را به عنوان روز بیمه نامگذاری شده است. اما مفهوم بیمه از گذشته تا کنون تغییرات مهمی کرده و هر ساله شاهد پیشرفت‌ها و خدمات شایسته و منحصر به فردی در این صنعت بوده‌ایم.
یکشنبه، 13 آذر 1401 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، هرگاه نام بیمه به گوش می رسد، جبران هزینه‌های درمانی یا جبران هزینه های ناشی از تصادفات و خسارت به ذهن می رسد. اما اکنون بیمه شکل و رنگ دیگری نیز به خود گرفته است؛ پس انداز سلامتی!

سلامتی بدن، بزرگترین دارایی هر شخص است

حفظ سلامت بدن و پیداکردن راهی برای افزایش طول عمر و همچنین افزایش کیفیت و کمیت زندگی، از مهمترین آرزوهای بشر است.

هنگامی که سلامتی بدن در خطر باشد، شخص قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود و زندگی وی به کلی دچار اختلال خواهد شد.

اغلب بیماری‌ها در کنار آسیب‌های روحی و جسمی، مشکلات مالی نیز برای افراد به وجود می‌آورند و با شرایط موجود، گاهی هزینه‌های درمان از بیماری دردناک‌تر و ناراحت کننده تر می‌شود.

اما پیشرفت تکنولوژی و علم بشر را به رسیدن به رویاهایش نزدیک تر کرده است. گوشه ای از این پیشرفت، ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف و تولید محصولات قابل استفاده در درمان از این زباله بیولوژیک است.

ذخیره سازی خون بندناف، بیمه سلامتی است

خون بند ناف در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن به دنبال آسیب و جراحت موثر بوده و می‌توانند به درون بافت‌های آسیب دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها از بین رفته است، پیوند زده‌ شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و به ترمیم و رفع نقص در آن بافت بپردازند.

به دلیل توانایی منحصر به فرد سلول‌های بنیادی، این سلول‌ها امروزه از مباحث جذاب در زیست شناسی و علوم درمانی است. هم چنین تحقیقات در این زمینه دانش ما را درباره چگونگی رشد و تکوین یک اندام از یک سلول منفرد افزایش داده و مهم تر آنکه به فهم مکانیزم جایگزینی سلول‌های سالم با سلول‌های آسیب دیده کمک کرده است.

مرور آمار منتشر شده نشان می‌دهد که هر ساله حدود ۳۰ هزار بیمار با بیماری‌هایی که با پیوند سلول‌های بنیادی مغز استخوان، قابل درمان هستند شناسائی می‌شوند و حدود ۷۵ درصد این بیماران قادر به یافتن یک داوطلب مناسب برای اهداء مغز استخوان نیستند.

 

از سوی دیگر جستجوی مراکز ثبت اهدا کنندگان مغز استخوان زمان بسیاری به خود اختصاص می‌دهد؛ به این ترتیب ذخیره خون بندناف زمان را کوتاه و میزان اهدا کننده را بیشتر می‌سازد و به این ترتیب زمان را برای مبتلایان به لوسمی‌های حاد، کم خونی‌ها و نقایص ایمنی که در زمان کوتاهی می‌میرند کوتاه تر می‌کند.

ذخیره سازی خون بندناف مانند یک بیمه سلامتی عمل می کند. سلول های بنیادی خون بند ناف در تانک های مخصوصی نگهداری می شوند  تا اگر نوزاد به دنیا آمده یا اعضای خانواده و یا هرکسی که از نظر مارکرهای ژنتیکی با وی تشابه دارد در سال های آینده نیازمند آن شد ؛ آن هم به علت مشکلات سرطان خون و یا سایر بیماری هایی که در مرحله تحقیقات قرار دارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

با خون بند ناف می‌توان سلامتی را پس‌انداز کرد

سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری خونی، فلج مغزی اطفال و... را دارد و خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند هستند می‌توانند با ذخیره خون بندناف فرزندشان در بانک خون بندناف خانوادگی رویان، از این سرمایه برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

زمان نگهداری سلول‌های بنیادی ۳۰ سال است

 از زمان اولین پیوند موفق سلول‌های بنیادی خون بندناف در سال ۱۹۸۸ تاکنون بیش از ۴۰ هزار پیوند سلول بنیادی خون بندناف تنها در درمان بیماری‌های صعب العلاج با منشا خونی در سراسر جهان صورت گرفته است. در دسترس بودن، کاهش احتمال رد پیوند نسبت به سایر منابع سلول‌های بنیادی خون ساز، کاهش خطر آلودگی و عدم تطابق ژنتیکی کامل در پیوند از مهم‌ترین مزایای خون بندناف نسبت به سایر منابع سلولی است.

سلول‌های بنیادی خون بندناف در درون تانک‌های مخصوص در دمای منفی ۱۹۶ درجه نگهداری می‌شوند. در حال حاضر با توجه به تجربه‌های جهانی حداقل زمان نگهداری سلول‌های بنیادی حدود ۳۰ سال است.

 

 

 

تصاویر
  • ۱۳ آذرماه، روز بیمه
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.