Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
 

ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی

بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور گفت: از شروع فعالیت دفتر نمایندگی در سال 1388 تاکنون بیش از6500 نمونه از سطح استان آذربایجان شرقی ذخیره سازی شده است.
شنبه، 16 تیر 1403 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر امین خوش اخلاق بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور اظهار کرد: این دفتر در سال های متمادی از نظر کمی و شاخص های کیفی رشد مناسبی داشته و افزایش رشد 10درصدی تعداد قرارداد نمونه های بانک خون بند ناف در سال 1402 نسبت به سال 1401 مشاهده می شود.
وی افزود: نیاز است برای آشنایی بیشتر خانواده‌ها و آگاه‌سازی در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

بازرس واحد کنترل کیفی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور با تاکید براینکه رویان با ذخیره‌سازی بیش از ۲0۰ هزار نمونه خون بندناف در کشور به عنوان بزرگترین بانک ذخیره‌سازی خون بندناف (هیبرید) در کشورهای آسیای غربی مطرح است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ دفتر نمایندگی در کشور داریم. در برخی استان‌های کشور علاوه بر مراکز استان‌ها برخی از شهرستان‌ها نیز دفتر بانک خون بندناف دایر شده که تعداد آنها رو به افزایش است.

دکتر خوش اخلاق در جلسه‌ای با مدیران، مسئولین و کارشناسان خونگیر جهاد دانشگاهی نمایندگی استان، اطلاعاتی در خصوص بهبود کیفیت فرآیند خونگیری بر اساس الزامات و استانداردهای بین‌المللی را عنوان و در این گفت و گو آخرین اطلاعات دستاوردهای علمی، پزشکی و درمانی را ارائه کرد.

وی ادامه داد: امروزه مجامع بین المللی کشورها متوجه اهمیت حفظ ذخیره سازی محصولات جنینی که همچنان به عنوان زباله بیولوژیک بعد از تولد نوزاد دور ریخته می شود، شده است، گفت:‌ خون بند ناف زباله اطلاق نمی شود، بلکه ثروت نهفته ای است که کاربردهای مختلفی در حوزه پزشکی دارد.

 

دکتر خوش اخلاق همچنین از راه اندازی پالایشگاه محصولات زایمانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بعد از تولد نوزاد، پنج جزء زایمانی شامل خون بند ناف، بافت بند ناف، پرده‌های جنینی، مایع جنینی و جفت از رحم خارج و دور ریخته می‌شود، اما امروزه مشخص شده که هر کدام از این ضمائم زایمانی، در صورت فرآوری می تواند در حوزه پزشکی و سلامت جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

مشاوره ذخیره سازی سلول های بنیادی بندناف رایگان است
دکتر امین خوش اخلاق با بیان این‌که نوع داروی مصرفی و مقدار دوز آن مهم و اثرگذار است، خاطرنشان کرد: مشاوره پزشکی به صورت رایگان پیش از ذخیره‌ی خون بند ناف برای خانواده‌ها انجام می‌گیرد و تا زمانی که مشاور تایید نکرده باشد، عقد قرارداد مربوطه بسته نمی‌شود، زیرا در برخی موارد نیاز به مشاوره پزشکی و بررسی‌های تکمیلی طبق نظر پزشک می‌باشد.


 دکتر خوش اخلاق افزود: مهمترین مسئله درباره خون بند ناف آگاه سازی و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کسانی است که در آستانه تولد فرزند هستند، زیرا فرآیند جداسازی و ذخیره خون بند ناف فقط در زمان زایمان اتفاق می افتد. وی به همه خانواده ها توصیه کرد از فرصت ذخیره سازی خون بند ناف استفاده کنند و آن را نوعی بیمه سلامت و عمر بدانند.
هادی جوشقانی، مسئول امور نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته رویان نیز در این جلسه، فرهنگ سازی در رابطه با ذخیره خون بند ناف را نیازمند معرفی بیشتر و مستمر این اقدام عنوان کرد.
جوشقانی از فعالیت ۴۵ نمایندگی و حدود ۲۷۰ کارشناس آموزش دیده و مورد تایید نمونه گیری خون بند ناف  در سطح کشور خبر داد.
وی ادامه داد: عملکرد کارشناسان به صورت مستمر بررسی و کارنامه آن‌ها  از لحاظ تمام استانداردهای لازم صادر می‌شود تا در این راستا نقاط ضعف آن‌ها بررسی و پیگیری شودکه کارشناسان این استان جزو کارشناسان برتر می باشند.
مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی بنیان گذار رویان جهاددانشگاهی گفت: بانک خون بند ناف جزو دستاوردهای ارزشمند جهاددانشگاهی بوده و باید فعالیت‌های آن در استان‌ها توسعه یابد.

وی بر لزوم آگاه کردن خانواده‌ها از فواید خون بند ناف و ترویج ذخیره آن تاکید کرد.
گفتنی است، بازرس واحد کنترل کیفیت و مسئول امور نمایندگی‌های شرکت فناوری بن یاخته های رویان کشور از بخش های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی بازدید کردند.

 

پایان مطلب/

تصاویر
  • ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
  • ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
  • ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
  • ذخیره سازی بیش از 6500 نمونه‌ سلول‌های بنیادی خون بند ناف در استان آذربایجان شرقی
ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو در اخبار

آرشیو ماهیانه

Skip Navigation Links.