Menu

اخبار

اخبار

"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد
 

"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد

"مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد. این پیوند اکتبر ۱۹۸۸ در کشور فرانسه و توسط دکتر گلوکمن برای مت فارو ۵ ساله که دچار کم خونی فانکونی(نوعی کم خونی مادرزادی) شده بود انجام گرفت . وی با پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف خواهر تازه متولد شده خود، تحت درمان قرار گرفت.
شنبه، 14 آذر 1394 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در ادامه مصاحبه ای با این دریافت کننده پیوند خون بندناف می آید:

 از آنجا که شما یکی از افراد مشهور در جامعه خون بندناف هستید، از آن روز  تاکنون واقعیت این است که شما به عنوان یک فرد معمولی در جامعه زندگی کرده  و تلاش کرده اید تا اهداف خود را برآورده ساخته و خانواده ایی برای خود تشکیل دهید. آیا پیشنهادی برای نجات یافتگان پیوند که تلاش دارند تا زندگی جدید معمولی را بیابند دارید؟
- من خیلی خوش شانس بوده ام که اثرات جانبی دراز مدت ناشی از پیوند خون بندناف را نداشته ام. از آنجا که در زمان دریافت پیوند بسیار جوان بودم، زندگی و ادامه حیات تنها چیزی بود که می دانستم. من فقط یک پسر بچه بودم و می خواستم که بازی کنم، کثیف شوم و مانند باقی کودکان باشم. پس از دریافت پیوند سلول های بنیادی خون بندناف، مدتی طول کشید که دریابم که همه چیز برای کثیف شدن و بازی کردن و زندگی معمولی آماده است. بنابراین بر اساس تجربه ام به همه بیماران دریافت کننده پیوند می گویم که کمی زمان نیاز خواهید داشت که خود را متعادل سازید و فقط جنبه های منفی فرآیند را در نظر نگیرید.
ساده است که از خود بپرسید: " آه چرا من؟ " و من بسیار غمگینم که بسیاری از دوستانم را از دست داده ام. برای من مدت نسبتا زیادی طول کشید که دریابم و درک کنم که باید بر روی زندگی آینده متمرکز شوم و به طور واقعی و جدی زندگی را شروع کنم.
خداوند حتما دلیلی برای حفظ و نگه داشتن من در اینجا داشت.

پایان مطلب/

تصاویر
  • "مت فارو" اولین کسی که پیوند سلول های بنیادی خون بندناف را 27 سال پیش دریافت کرد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.