Menu

اخبار

اخبار

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /3
 

تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /3

مقام سوم تاثیر گذار ترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف به دکتر پابلو روبن اشتاین تعلق دارد. دکتر پابلو روبن اشتاین موسس و مدیر برنامه خون بندناف ملی مرکز خون نیویورک است .
شنبه، 28 فروردین 1395 | Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر پابلو روبن اشتاین دستیار‚ موسس و مدیر برنامه خون بندناف ملی در مرکز خون نیویورک می باشد . 
مقام اول تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف متعلق به خانم پروفسور الین گلوکمن "مادر پیوند خون بندناف" بود که توانست با وارد کردن سلول های بنیادی خون بندناف به بخش پیوند، انقلاب عظیمی را در این عرصه رقم بزند. مقام دوم این عرصه نیز به دکتر یوآن کورتزبرگ(Dr. Kurtzberg ) تعلق دارد.

مقام سوم تاثیرگذارترین ها به دکتر پابلو روبن اشتاین(Dr. Pablo Rubinstein) تعلق گرفته و بزرگترین دستاور ایشان پیشرفت و ارتقا دانش و تکنیک هایی در حوزه ذخیره سازی خون بندناف در آمریکا و سرتاسر جهان می باشد. او آموزش پزشکی خود را از دانشگاه شیلی آغاز کرد و بعد از آن هم در شیلی و هم در آمریکا مشغول به کار شد. تا این تاریخ، بیش از 200 مقاله تحقیقاتی درباره موضوعاتی از قبیل ایمونوژنتیک، پیوند، ذخیره سازی خون بندناف و موضوعات صنعتی مشابه ای به چاپ رسانده است . او همچنین پروفسور کلینیک پیوند در دانشگاه کلمبیا می باشد.

به دنبال اولین پیوند خون بندناف اهداء کننده تنی در سال 1988 توسط دکتر الین گلوکمن ، موسسه ملی بهداشت (NEH) جایزه ای را به دکتر روبن اشتاین به خاطر توسعه و پیشرفته اولین برنامه خون بندناف در مرکز خون نیویورک اعطاء نموده . هدف از این سیستم خون بندناف عمومی این بود تا مجموعه و لیستی از واحدهای سلول‌های بنیادی خون بندناف ایجاد کند که بتواند برای مقاصد پزشکی به عنوان پیوندهای مناسب غیرمرتبط مورد استفاده قرار گیرد.
کار و تلاش سخت کوشانه او در مدت کوتاهی به ثمر نشست . هنگامی که در سال 1993 دکتر یوآن کورتزبرگ از دانشگاه دوک به طور موفقیت‌آمیزی خون بندناف ذخیره شده توسط مرکز خون بندناف جدید را مورد استفاده قرار داد تا یک سری از جراحی های پیوند پیشرو و اولیه را صورت دهد.
پایان مطلب/

تصاویر
  • تاثیر گذارترین افراد در عرصه ذخیره سازی خون بندناف /3
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.