Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت  هفتم: سال 2015
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت  هفتم: سال 2015

در سال 2015 ارزیابی بی خطر بودن تزریق آلوژنیک خون بندناف در کودکان مبتلا به فلج مغزی توسط دکتر کورتزبرگ و تیم تحقیقات پزشکی در دوک منتشر شد.
دوشنبه، 29 اردیبهشت 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در سال 2015 ارزیابی بی خطر بودن تزریق آلوژنیک خون بندناف در کودکان مبتلا به فلج مغزی توسط دکتر کورتزبرگ و تیم تحقیقات پزشکی در دوک منتشر شد. مشاهدات آنها نشان داد كه كودكانی كه دوزهای بیشتری از سلول های بنیادی خون بندناف دریافت كرده بودند، در طی یك سال پیگیری، از عملکرد حرکتی و فعالیت مغزی بهتری برخوردار شده بودند.
در این مدت همچنین گزارش شد كه كارآزمائی های بالینی سلول های بنیادی مزانشیمی پری ناتال (بند ناف و آمنیون)  بیش از نیمی از كل آزمایشات بالینی سالانه را تا به امروز به خود اختصاص داده است. در سال 2015 ، براساس گزارش ژورنال Regenerative Medicine  70 درصد از آزمایش ها در این زمینه انجام شده است. سلول های مزانشیم مشتق از بافت بند ناف در کارآزمایی های بالینی در درمان بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، نارسایی کبدی، استئوآرتریت، ام اس، سکته مغزی، ترمیم غضروف و موارد دیگر استفاده می شود.
دکتر كورتزبرگ با انجام نخستین پیوند سلول های بنیادی خون بند ناف در سال 1993 انقلابی در زمینه خون بند ناف ایجاد کرد. در حال حاضر ، وی به عنوان محقق اصلی در آزمایشات بالینی متعددی که با خون بند ناف در طب ترمیمی انجام می شود مشارکت دارد و روی کشت سلول های بنیادی خون بندناف تحقیق می کند.
در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
در سال 1393 اولین پیوند سلول های بنیادی از بانک خانوادگی خون بندناف رویان و بعد از آن نیز 4 پیوند سلو لهای بنیادی از ذخایر این بانک انجام شد. 
راه اندازی دفتر چهارمحال و بختیاری از دیگر اقداماتی بود که در این سال توسط شرکت فناوری بن یاخته های رویان انجام شد. در پایان سال تعداد نمونه های ذخیره شده به  9132 نمونه رسید. 

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت  هفتم: سال 2015
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.