Menu

اخبار

اخبار

تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
 

تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف

سازمان انتقال خون در آیین بزرگداشت روز جهانی خون بند ناف ضمن تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف، از ذخیره سازی 4150 واحد خون بندناف در این مرکز خبر داد .
چهارشنبه، 26 آبان 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: سال ۸۹ زیرساخت های نگهداری و پردازش سلول های بنیادی را ایجاد کردیم و تا به امروز ۴۱۵۰ واحد خون بند ناف در بانک عمومی خون بندناف این مرکز نگهداری شده است. همچنین بعد از شیوع بیماری کرونا زیرساخت های لازم برای دریافت پلاسمای بهبودیافتگان بیماری کرونا آماده شد.

 

عشقی بیان کرد: نیروی انسانی و منابع مالی در پیشبرد و تکمیل اهداف سازمان انتقال خون بسیار حائز اهمیت است به همین منظور تا امروز ۶۹ هزار میلیارد تومان بابت نگهداری و سرویس تجهیزات انتقال خون هزینه شده است البته با وجود برخی مشکلات در زمینه تامین بودجه؛ سازمان انتقال خون فعالیت خود را برای تامین خون و فرآورده های خونی ادامه داده است.

علم پزشکی از حرکت نمی ایستد

رئیس مرکز پیوند بیمارستان مرکز طبی کودکان و دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی نیز در این مراسم گفت: علم پزشکی از حرکت نمی ایستد و به همین دلیل باید مرتب علم خود را  به روز کرد. با اعمال تحریم ها و دیگر مسائل باید با سرعت زیاد فعالیت و تلاش کرده تا مردم از روش های درمانی جدید غافل نشوند و یک لحظه غفلت ما را به اندازه ۱۵ سال عقب می اندازد.

حمیدیه افزود:  برای داشتن یک صنعت کامل در حوزه سلول های بنیادی باید زحمت کشید و تلاش دو چندان کرد. با چند محصول ایران ساخت می توان یک صنعت خوبی در حوزه های مختلف داشت. 

 معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون نیز گفت: پیوند سلول های بنیادی اتفاق خوبی در زمینه درمان بیماری های صعب العلاج است و سازمان انتقال خون در زمینه تامین خون و فرآورده های خونی یک بانک خون راه اندازی کرده است. این بانک خون نمونه های مختلفی از بند ناف را نگهداری می کند.

سعید محمدی ادامه داد: امروزه تعداد ۴۱۵۰ نمونه در بانک خون ذخیره و مورد استفاده مراکز درمانی قرار گرفته است. درصد قابل توجهی برای بیماران از منبع غنی سلول های بنیادی استفاده بهینه می شود.

گفتنی است؛ تنها چند دقیقه بعد از تولد و خروج بند ناف، خون موجود در بندناف و جفت لخته می‌شود؛ بنابراین برای دسترسی به این منبع مهم تنها ۵ تا ۱۰ دقیقه فرصت داریم. در غیر این صورت سلول‌های بنیادی موجود در آن که می‌تواند درمان‌کننده بیش از ۸۰ نوع بیماری صعب‌العلاج باشد، بدون استفاده دور انداخته می‌شود!.

 

در پایان همایش روز جهانی خون بند ناف از اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خون بند ناف، دریافت‌کنندگان خون بندناف و همچنین پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف در کشور  قدردانی شد.

 

 پایان مطلب/

تصاویر
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
  • تجلیل از پیشکسوتان و متخصصان حوزه خون بندناف
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.