Menu

اخبار

اخبار

تعریق پس از زایمان: چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توانید انجام دهید؟
 

تعریق پس از زایمان: چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توانید انجام دهید؟

تعریق بعد از زایمان که اغلب در شب اتفاق می افتد، می تواند برای مادران واقعیتی ناراحت کننده و ناامیدکننده باشد، زیرا آن‌ها سعی می‌کنند با زندگی بعد از بارداری و مادر شدن سازگار شوند. با به دنیا آمدن فرزند شما همه چیز بلافاصله به حالت عادی بر نمی گردد.
شنبه، 30 مرداد 1400 | Article Rating

تعریق پس از زایمان: چرا اتفاق می‌افتد و چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

شما با نوزاد جدید خود به خانه بازگشته اید و شروع به سازگاری با زندگی بعد از بارداری و بازگشت به حالت عادی کرده اید. به عنوان یک مادر مطمئناً تغییراتی فراتر از آنچه در مورد ورود نوزاد به زندگی شما است را تجربه خواهید کرد. یکی از تغییراتی که بسیاری از مادران پس از زایمان تجربه می‌کنند تعریق شبانه است. چند هفته پس از تولد، مادران ممکن است این علامت پس از زایمان را تجربه کنند. ممکن است فکر کنید چرا این اتفاق می افتد و آیا می توان کاری انجام داد؟ بیایید به علت این فرایند و راهکار برای مقابله با آن نگاه کنیم.

علت تعریق بعد از زایمان چیست؟

تعریق بعد از زایمان که اغلب در شب اتفاق می افتد، می تواند برای مادران واقعیتی ناراحت کننده و ناامیدکننده باشد، زیرا آن‌ها سعی می‌کنند با زندگی بعد از بارداری و مادر شدن سازگار شوند. با به دنیا آمدن فرزند شما همه چیز بلافاصله به حالت عادی بر نمی گردد. بدن شما دوره ای از تغییرات را پشت سر می گذارد که ممکن است شامل علائم مختلفی باشد - تعریق بعد از زایمان یکی از آنهاست. مانند بسیاری از جنبه های چالش برانگیز بارداری، می توان بار دیگر به هورمون ها اشاره کرد.

هنگامی که نوزاد شما متولد می شود  هورمون های شما بیش از حد کار می کنند تا به بدن شما کمک کند به شرایط عادی برگردید. بخشی از این بازگشت به حالت عادی در رابطه با خلاص شدن بدن شما از مایعات اضافی است که برای حمایت از نوزاد شما ذخیره کرده است. با تعریق پس از زایمان  بدن شما آب مورد نیاز در دوران بارداری را خارج می‌کند زیرا دیگر به آن نیاز ندارد.

آنچه می توانید در این شرایط انجام دهید:

تعریق شبانه بدون شک ناخوشایند است اما مهم است که در نظر داشته باشید - تعریق و سایر علائم پس از زایمان موقتی هستند و معمولاً پس از چند هفته برطرف می شوند. در عین حال  چند مرحله وجود دارد که می توانید برای کاهش ناراحتی ناشی از تعریق و در عین حال اطمینان از سالم ماندن بدن در طول دوره سازگاری با شرایط جدید، انجام دهید.

تنها با چند تغییر در وضعیت خواب خود می توانید خود را راحت تر کنید. لباس خواب های سبک و نازک که به بدن شما اجازه تنفس می‌دهد، می تواند معجزه کند. اضافه کردن یک فن اضافی یا سیستم خنک کننده به اتاق خود را در شب در نظر بگیرید - حوله های سرد نیز می توانند کمک کنند.

در نهایت، بسیار مهم است که شما آب زیادی بنوشید تا مایعاتی که دفع می‌کنید را دوباره جبران کنید. این امر به ویژه در صورت شیردهی اهمیت بالایی دارد زیرا بدن شما برای انجام درست عملکردهای طبیعی خود به آب رسانی مناسب متکی است.

همانطور که با زندگی جدید به عنوان یک مادر جدید سازگار می شوید - حتی اگر این اولین بار نیست - به خاطر داشته باشید که اگرچه برخی از این مراحل ممکن است ناراحت کننده باشد ، اما موقتی است. از گذراندن وقت با نوزاد جدید خود لذت ببرید و سعی کنید صبور باشید.

 

 

منابع:

 

تصاویر
  • تعریق پس از زایمان: چرا اتفاق می افتد و چه کاری می توانید انجام دهید؟
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.