Menu

اخبار

اخبار

ذخیره سازی بلند مدت بافت بندناف در ایران امکان پذیر شد
 

ذخیره سازی بلند مدت بافت بندناف در ایران امکان پذیر شد

محققان شرکت فناوری بن یاخته های رویان موفق شدند بافت بندناف انسان را با روش بهینه، برای بلند مدت ذخیره کنند به نحوی که متعاقب آن امکان جداسازی سلول از آن وجود داشته باشد.
ﺳﻪشنبه، 25 خرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، محققان واحد تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان موفق شدند به روش مناسب برای انجماد بلندمدت بافت بندناف دست یابند، به نحوی که امکان جداسازی سلول های مزانشیم از بندناف در طولانی مدت از آن حفظ شود.

سلول های بنیادی مزانشیم بافت بندناف در مقایسه با سلول های مزانشیم مشتق شده از سایر منابع قدرت تعدیل سیستم ایمنی و همچنین قدرت تکثیر بیشتری دارند و به تازگی در مطالعات سلول درمانی مورد توجه ویژه ای قرار گرفته اند.
این تکنولوژی امکان ارایه خدمات ذخیره سازی بافت بندناف به عنوان منبع ویژه ای از سلول های مزانشیمی را فراهم می کند و به عبارت دیگر این طرح پیش زمینه دستیابی به دانش فنی ذخیره سازی بافت بندناف برای متقاضیانی است که علاقمند به ذخیره بافت بندناف فرزندشان در ایران  هستند.

امکان ذخیره سازی بافت بندناف، خدمتی است که هم اکنون در بسیاری از بانک های خون بندناف دنیا در کنار ذخیره سازی سلول های خون بندناف ارایه می شود و این برای اولین بار است که دانش فنی لازم برای این فرآیند در داخل کشور بومی سازی شده و به عنوان یک فرآیند منحصر به فرد ثبت اختراع شده است.
این طرح در واحد تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان و توسط لیلا قادری فوق لیسانس نانو بیوتکنولوژی تحت نظارت دکترمعصومه نوری دکتری ژنتیک ملکولی و دکترمرتضی ضرابی دکتری سلولی ملکولی و انجام و  در اداره ثبت اختراع ایران به ثبت رسیده است. 
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • ذخیره سازی بلند مدت بافت بندناف در ایران امکان پذیر شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.