Menu

اخبار

اخبار

دستورالعمل کشوری بانک های خون بندناف تصویب شد
 

دستورالعمل کشوری بانک های خون بندناف تصویب شد

دستورالعمل کشوری بانک های خون بندناف تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باهمکاری مراکز جمع آوری و ذخیره سازی خون بندناف تدوین شد.
شنبه، 13 دی 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  این دستورالعمل در برگیرنده ی ضوابط و مقررات مربوط به نحوه پذیرش، پردازش و ذخیره سازی خون بند ناف در مراكز بانک خون بند ناف است كه در سال 1399 تدوین و ابلاغ شده و از تاریخ ابلاغ لازم الاجراست.
هدف کلی از این اقدام، تعیین الزامات ضروری بانک های خون بند ناف در كشور است و اهداف اختصاصی آن،  تهیه و تجمیع الزامات مربوط به ذخیره سازی خون بند ناف در كشور بر اساس الزامات استانداردهای بین المللی قابل كاربرد و ضوابط وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نظارت حداكثری بر خدمات ارائه شده توسط بانک های خون بند ناف است. 
این دستورالعمل شامل كلیه خدمات مشاوره، تعیین صلاحیت اهداكنندگان، جمع آوری، انتقال، پردازش، ذخیره سازی و تحویل (به مراكز سلول درمانی) خون بند ناف نوزادان می باشد.
این دستورالعمل با نظارت واحد مدیریت پیوند وزارت درمان و آموزش پزشکی و همکاری مراکز جمع آوری و ذخیره سازی خون بند ناف از جمله سازمان انتقال خون ایران، بیمارستان شریعتی و بانک خون بندناف رویان تهیه و تدوین شده است. 

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • دستورالعمل کشوری بانک های خون بندناف تصویب شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.