Menu

اخبار

اخبار

 تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت ششم: سال 2014
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت ششم: سال 2014

اختصاص 15 میلیون دلار کمک هزینه انجام تحقیقات نوآورانه برای کاربردهای سلول های بنیادی خون بندناف به منظور درمان بیماری های اوتیسم، سکته مغزی و فلج مغزی نقطه عطف اتفاقات مهم سال 2014 بود.
شنبه، 09 فروردین 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در ژوئن سال 2014 ، دانشکده پزشکی دوک 15 میلیون دلار برای حمایت از یک برنامه تحقیقاتی نوآورانه برای تحقیقات کاربردهای سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان اوتیسم، سکته مغزی، فلج مغزی و اختلالات مغزی مرتبط، جایزه دریافت کرد. این جایزه، چندین کارآزمایی بالینی را در مراحل مختلف پیشرفت کار، در بر می گرفت که برخی از آنها به اتمام رسیده و نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهند و برخی هنوز هم مراحل مختلفی را طی می کنند.
دکتر جوآن كورتزبرگ و همكارانش در مركز پزشكی دوك فاز یک درمان را برای بررسی بی خطربودن و امكان تزریق خون بند ناف اتولوگ در كودكان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم آغاز كردند. نتایج این مطالعه در سال 2017 منتشر شد و نشان داد که که نه تنها از امنیت برخوردار بود، بلکه تزریق خون بند ناف به طور قابل توجهی منجر به بهبود ضریب هوشی رفتاری و غیر کلامی کودکان شد. مطالعات متعدد دیگری هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان وجود داشته است که از این یافته ها در تشخیص بیماری اوتیسم ناشی شده است.
در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
در سال 1392 شرکت فناوری بن یاخته های رویان رویکرد جدیدی اتخاذ و برنامه راهبردی با تاکید بر تنوع بخشی به محصولات و خدمات را تدوین کرد. 
اولین پیوند سلول های بنیادی خون بندناف از بانک خصوصی نیز در این سال به ثبت رسید. 
از دیگر اقدامات انجام شده پوشش بیمه ای تمام نمونه های خون بندناف، تدوین و استقرار اولین ویرایش استاندار دفاتر نمایندگی بانک خون بندناف بوده است.
پایان مطلب/
 

تصاویر
  •  تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت ششم: سال 2014
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.