Menu

اخبار

اخبار

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در بوشهر: سلول‌های بنیادی به کمک کرونا می‌آیند
 

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در بوشهر: سلول‌های بنیادی به کمک کرونا می‌آیند

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: به دلیل سرعت انتقال ویروس کرونا و ماندگاری آن روی سطوح مختلف، نگرانی و وحشت و دلواپسی های مختلفی را در جامعه ایجاد کرده است اما نکته مهم این است که ترس و وحشت هیچ کاربردی ندارد.
دوشنبه، 05 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، مرتضی ضرابی صبح امروز در نشست مطبوعاتی در بوشهر با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان عنوان کرد: باید با رعایت دستورات و نکات ایمنی، شستشوی منظم و موارد بهداشت فردی تلاش کرد تا این بیماری مهار کرد. 

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده که بدانیم آیا سلول های بنیادی می تواند به درمان کرونا کمک کند یا نه. در کشور چین به عنوان کشوری که اولین نمونه های ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده، در فوریه ۲۰۲۰ تحقیقات و کارآزمایی بالینی بر روی بیمارانی که دچار عوارض ریوی ناشی از این بیماری شده اند آغاز شد که برای جلوگیری از عوارض کروناویروس از خاصیت های سلول های بنیادی بند ناف استفاده شده است.  

این مسئول بیان کرد: به دلیل اینکه سلول های بنیادی در ایمن سازی و ترمیم بافت کاربرد زیادی دارند از همین ویژگی استفاده کرده اند که تا امروز نتایج آن تا حد زیادی توانسته موثر باشد. 

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان اظهار کرد: در موقعیت حاضر که کشور ما در مواجهه با این بیماری در شرایط جنگی به سر می برد شاید نتوان مسئولان را متقاعد به ورود به این کارآزمایی بالینی کرد اما امکان این کار وجود دارد. 

به گزارش ایسنا، ضرابی یادآور شد: تلاش داریم طی تعامل با وزارت بهداشت این کار را در کشور انجام دهیم تا از سلول های بنیادی برای کمک به این بیماران استفاده کنیم. 

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما چنین بیمارانی را داریم و در صورت عدم کنترل صحیح ممکن است به سمت شرایط وخیم تری نیز برود استفاده از سلول های بنیادی می تواند بسیار سودمند باشد. ما سلول های بنیادی را در اختیار داریم و می توان چنین کاری را در کشور انجام داد.

این مسئول اظهار کرد: کرونا ویروس یک سرماخوردگی است که در ۸۰ درصد موارد حتی می تواند بدون علامت و یا با علائم مختصری همچون آبریزش بینی باشد. این بیماری در ۲۰ درصد موارد علائم دارد که البته قابل درمان است اما در بیماران دارای نقص سیستم ایمنی ممکن است دارای عوارض بیشتری باشد. 

 

مدیرعامل شرکت بن یاخته های رویان با بیان اینکه انتقال ویروس از طریق مخاط چشم و گوش دهان و بینی انجام می شود، عنوان کرد: مهمترین راه جلوگیری و دشمن ویروس کرونا پیشگیری بوده و مشکل اصلی آن نیز ماندگاری زیاد آن بر روی سطوح است، بنابراین پیشگیری مهمترین راه حل است. 

 

مرتضی ضرابی تصریح کرد: ویروس کرونا هیچ مقاومتی نسبت به مواد شوینده و ضدعفونی دارای الکل ندارد، همچنین با آغاز فصل گرما تجمع ویروس کمتر خواهد شد. 

پایان مطلب/

تصاویر
  • مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در بوشهر: سلول‌های بنیادی به کمک کرونا می‌آیند
  • مدیرعامل بانک خون بندناف رویان در بوشهر: سلول‌های بنیادی به کمک کرونا می‌آیند
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.