Menu

اخبار

اخبار

در بازدید دکتر ستاری از مرکز تجاری سازی و شتابدهی فناوریهای رویان مطرح شد؛ "راه اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی در کشور"
 

در بازدید دکتر ستاری از مرکز تجاری سازی و شتابدهی فناوریهای رویان مطرح شد؛ "راه اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی در کشور"

فاز نخست مرکز تجاری سازی و شتابدهی فناوری های نوآورانه رویان روز گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور گشایش یافت.
دوشنبه، 23 دی 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی،  دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: جهت گیری پژوهشگاه رویان برای کسب درآمد از شرکت های دانش بنیان اقدامی ارزشمند است که در این مسیر، سبب کاهش وابستگی آن  به دولت خواهد شد.

 

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه رویان گفت: هر روز شاهد اتفاقات جدید در رویان هستیم اما توسعه زیست بوم دانش بنیان در منطقه ای از تهران با حضور دانشمندان و محققان برجسته، اقدام ارزشمند این مرکز است .

 


در جریان افتتاح این مرکز، دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز ضمن تشریح برنامه های شرکت، به راه اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از 5 محصول زایمانی که بعد از تولد نوزاد به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می شود، 3 محصول خون بندناف، بافت بندناف و پرده جنینی فرآوری شده و مورد استفاده قرار می گیرد و در صدد هستیم مایع آمنیوتیک و جفت را نیز فرآوری کنیم. همه اینها در قالب یک پالایشگاه محصولات زایمانی خواهد بود که در نوع خود دردنیا نیز بی نظیر است. 


وی تولید پرده آمنیوتیک را به عنوان یک دست آورد مهم برشمرد که با اخذ مجوزهای لازم به زودی وارد بازار می شود.
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • در بازدید دکتر ستاری از مرکز تجاری سازی و شتابدهی فناوریهای رویان مطرح شد؛ "راه اندازی اولین پالایشگاه محصولات زایمانی در کشور"
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.