Menu

اخبار

اخبار

امکان سنجی انتقال سلول‌ به مراکز مختلف درمانی در سطح ملی و بین المللی
 

امکان سنجی انتقال سلول‌ به مراکز مختلف درمانی در سطح ملی و بین المللی

در جلسه مشترک شرکت فناوری بن یاخته های رویان و ستاد توسعه سلول های بنیادی انتقال سلول‌ به مراکز مختلف درمانی در سطح ملی و بین المللی با همکاری پژوهشگاه رویان و ناوگانهای شرکت فناوری بن یاخته های رویان امکان سنجی شد.
دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در جلسه ای با دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه سلول های بنیادی، دکتر شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان، دکتر صیاد دبیر شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونسازراهکارهای انتقال سلول‌ به مراکز مختلف درمانی در سطح ملی و بین المللی را بررسی کردند.

دراین جلسه که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، در ابتدا دکتر حمیدیه ضمن اشاره به نقش حیاتی سلول‌های بنیادی در حوزه درمان و لزوم توسعه مراکز پیوند در کشور، پیشنهاد مهیا نمودن بسترهای لازم جهت انتقال سلول‌ها در داخل کشور و همچنین خارج از کشور از طریق پژوهشگاه رویان و ناوگان های شرکت فناوری بن یاخته های رویان را مطرح نمود. وی افزود: انجام این امر می تواند از هدر رفت هزینه ها جلوگیری نموده و ارزش افزوده قابل توجهی بهمراه داشته باشد. این امر در عرصه بین المللی نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه دکتر ضرابی  به ارائه تجربیات مشابه در این حوزه پرداخت و ثبت شرکت بین المللی حمل و نقل در این حوزه را امری مهم برشمرد.

سپس دکتر صیاد به ارائه گزارشی از شبکه ملی اهداکنندگان سلول های بنیادی خونساز ایران پرداخت و گفت: 16 مرکز پذیره نویسی و در مجموع بیش از 53 هزار دهنده در سراسر کشور کشور وجود دارد. وی ضمن تاکید بر اهمیت جابه جایی سلول ها و نمونه ها، زیرساخت های موجود در پژوهشگاه رویان را مناسب برشمرد. در پایان دکتر شاهوردی ضمن استقبال از این پیشنهاد بیان داشت: انجام این مهم خدمتی بزرگ به مردم و کشور خواهد بود.

پایان مطلب/

تصاویر
  • امکان سنجی انتقال سلول‌ به مراکز مختلف درمانی در سطح ملی و بین المللی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.