Menu

اخبار

اخبار

درمان فلج مغزی کودک 3 ساله آمریکایی با سلول های بنیادی خون بند ناف
 

درمان فلج مغزی کودک 3 ساله آمریکایی با سلول های بنیادی خون بند ناف

شنبه، 11 آذر 1391 | Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران به نقل از FOX16.com؛ قبل از تزریق، "درک هاینس" سه ساله عقب افتادگی شدید رشد ونموی داشت. اما اکنون او می پرد، بازی می کند و درست مثل بچه های هم سن و سال خود صحبت می کند.
مادر "درک" می گوید: "تحول او چشمگیر است. ما هرگز فکر نمی کردیم او بتواند لبخند زده و کارهای بسیاری انجام دهد."
"درک" پس ازسکته مغزی به دلیل کمبود اکسیژن رسانی به مغز در بدو تولد مبتلا به فلج مغزی تشخیص داده شد. او نمی توانست راه برود و صحبت کند.
Barrett Feltus متخصص گفتار درمانی "درک" می گوید: هیچ نشانه ای از بهبود در او مشاهده نکردم. "در ابتدا، او قادر به تولید هیچ صدایی نبود. اما اکنون او با کلمات صحبت می کند و قادر است آنچه را که می خواهد و نیاز دارد در یک جمله بگوید."
آقای Haynes می گوید که اینها همه به لطف ذخیره خون بند ناف "درک"در بدو تولد است. اکنون، سلول های بنیادی "درک"به درمان او کمک کرده است. "متخصصین مغز و اعصاب پس ازانجام ارزیابی ها  شگفت زده شدند و گفتند نمی توانند باور کنند که او می تواند این کارها را انجام دهد.
Feltus می گوید "درک" از اینکه نمی توانست ارتباط برقرار کند بسیار غمگین بود.حالا او شادتراست. با بچه ها بازی می کند، و می تواند برای رفع نیاز خود ارتباط برقرارکند.
پیام آقای Haynes به پدران و مادران دیگر ، ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان خود است. او می گوید شما هیچ وقت نمی دانید چه موقع به آن نیاز دارید. امیدوارم که هرگز به آن نیازمند نشوید، اما در صورت نیاز، این ذخیره سازی می تواند به نفع شما باشد.

تصاویر
  • درمان فلج مغزی کودک 3 ساله آمریکایی با سلول های بنیادی خون بند ناف
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.