Menu

اخبار

اخبار

"سمپوزیوم کاربرد سلول های بنیادی ؛ پتانسیل ها و چشم انداز ها" دراستان اربیل برگزار شد
 

"سمپوزیوم کاربرد سلول های بنیادی ؛ پتانسیل ها و چشم انداز ها" دراستان اربیل برگزار شد

شنبه، 01 شهریور 1393 | Article Rating
در این سمینار یک روزه اساتید برجسته سلول های بنیادی ، درمان بیماری های ارتوپدی به کمک سلول های بنیادی، درمان بیماری های قلبی و درمان  بیماری های پوستی به کمک سلول های بنیادین را تشریح کردند. 
همچنین روند ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، ارزش و اهمیت نگهداری این سلول ها و همچنین کاربرد آن در درمان انواع بیماری ها مورد بحث قرار گرفت. 

 دکتر مرتضی ضرابی مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان در سمینار سلول‌های بنیادی (کاربرد، پتانسیل‌ها و چشم‌اندازها) که روز پنجشنبه 30 مرداد در سالن همایش مرکز آموزشی- درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی، انقلاب جدیدی در علوم پزشکی ایجاد کرده است و زمینه درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله کم‌خونی، سرطان خون و تالاسمی که حیات را تهدید می‌کند فراهم شده و مطالعاتی نیز در زمینه درمان بیماری‌هایی چون دیابت، فلج اطفال و بیماری‌های کبدی آغاز کرده است.
وی از شروع خدمات کشت غضروف و تزریق سلول‌های مزانشیم برای درمان ضایعات مفصلی در این شرکت خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل موجود، تلاش کرده‌ایم تا علاوه بر ذخیره‌سازی خون بند ناف، خدمات جدیدی را ارائه کنیم.
مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان از فعالیت 23 نمایندگی بانک خون بند ناف کودک در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: این مراکز خون بند ناف را با رعایت کلیه موازین بهداشتی جمع‌آوری کرده و برای نگهداری به شرکت انتقال می‌دهند. در این شرکت این خون‌ها در منهای 196 درجه نگهداری می‌شود و بهترین زمان استفاده از آن 5 تا 7 سال اول می‌باشد البته می‌توان این خون‌ها را تا 15 الی 20 سال نیز نگهداری کرد.
ضرابی اضافه کرد: شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان به‌عنوان تنها مرکز خصوصی ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در کشور، تاکنون نزدیک به 50 هزار نمونه کاملا مطابق با استاندارهای جهانی ذخیره کرده که در نوع خود بی‌نظیر است.
پایان مطلب/

تصاویر
  • "سمپوزیوم کاربرد سلول های بنیادی ؛ پتانسیل ها و چشم انداز ها" دراستان اربیل برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.