Menu

اخبار

اخبار

افزایش 32 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بندناف در شهریور 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل
 

افزایش 32 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بندناف در شهریور 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل

شهریور ماه سال 99 واحد پردازش سلولی شرکت فناوری بن یاخته های رویان موفق شد 2167 واحد نمونه خون بندناف را ذخیره سازی کند. 
چهارشنبه، 23 مهر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در شهریور ماه سال جاری از مجموع 2300 نمونه ورودی به بانک خون بندناف رویان 2167 نمونه ذخیره سازی شد. از مجموع نمونه های ذخیره شده، 2138 واحد به صورت تک کیسه ای و 29 واحد به صورت دو کیسه ای ذخیره سازی شده اند. نمونه های جمع آوری شده با توجه به تعداد سلول آن در یک تا سه کیسه ذخیره می شوند.
در شهریور ماه سال 98 از مجموع 1740 نمونه ورودی به بانک خون بندناف رویان، 1600 واحد نمونه به صورت تک کیسه ای و 32 واحد به صورت دو کیسه ای ذخیره سازی شده بود. براین اساس هم ورود نمونه به بانک خون بندناف رویان و هم فریز نمونه با افزایش 32 درصدی همراه بوده است. 
اصلی ترین مرحله از فرایند ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف پس از انتقال نمونه، انجام جداسازی سلول های بنیادی با دو رروش دستی و اتوماتیک (سیستم سیپکس) است. فرآیند جداسازی سلول های بنیادی خون بندناف در آزمایشگاه پردازش، پس از بررسی اولیه نمونه خون دریافتی از نظر وزن، حجم و تعداد سلول اولیه و تایید قابلیت فریز یا فسخ قرارداد انجام می شود. 
امروزه ثابت شده است که سلول‌های بنیادی قادر به درمان محدوده وسیعی از بیماری‌های مزمن و حاد هستند و تحقیقات زیادی در زمینه استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌هایی چون پارکینسون، بیماری‌های قلبی، کبدی، دیابت، دیستروفی عضلانی، آسیب‌های نخاعی و سکته در حال انجام است.
 

تصاویر
  • افزایش 32 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بندناف در شهریور 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.