Menu

اخبار

اخبار

تولید بهینه ، سریع و تکرار پذیر سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت بندناف انسان
 

تولید بهینه ، سریع و تکرار پذیر سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت بندناف انسان

محققان شرکت فناوری بن یاخته های رویان موفق شدند، سلول های بنیادی مزانشیم مشتق از بافت بندناف انسان را در مقیاس بالا با روش بهینه، سریع و تکرار پذیر تولید کنند. 
چهارشنبه، 02 مهر 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، محققان واحد تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان موفق شدند روش مناسب برای تولید محصول سلولی در شرایطی که نیاز به تعداد زیاد سلول آلوژن در یک زمان کوتاه است، را به دست آورند. این فرآیند تکرارپذیر است و منجر به تولید تعداد کثیر سلول بنیادی مورد نیاز برای پیوندهای سلولی می شود.
این طرح پیش زمینه دستیابی به دانش فنی تولید محصول سلولی وارتوسل است که در تعامل با شرکت سل تک فارمد موفق به کسب مجوز تولید این در محیط GMP شده است.
محصول تولید شده در این طرح، در کارآزمایی های بالینی فلج مغزی و کرونا مورد استفاده  قرار گرفت. با توجه به اینکه این محصول سلولی دارای پروتکل مشخص است، می توان برای همه آزمایشگاه هایی که شرایط تولید محصول سلولی را دارند تعریف و طبق پروتکل در هر استان این محصول در شرایط مورد نیاز تولید شود .
این طرح توسط لیلا قادری فوق لیسانس نانو بیوتکنولوژی تحت نظارت دکترمرتضی ضرابی دکتری سلولی ملکولی و دکترمعصومه نوری دکتری ژنتیک ملکولی انجام و  در اداره ثبت اختراع ایران به ثبت رسیده است.
پایان مطلب/

تصاویر
  • تولید بهینه ، سریع و تکرار پذیر سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از بافت بندناف انسان
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.