Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت چهارم: سال 2012
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت چهارم: سال 2012

کشت سلول های بنیادی خون بندناف و تزریق به 31 بیمار مبتلا به سرطان خون از جمله مهمترین رویدادهای سال 2012 بود.
شنبه، 10 اسفند 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، در سال 2012 دکتر گاربوزوا-دیویس و همکارانش مقاله ای را در باره تحقیقات خود که عبارت بود از تزریق وریدی سلول های بنیادی خون بند ناف انسان (UCB) در مدل های موش و نتایج موفقیت آمیز آنها در درمان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) منتشر کردند. براساس این مطالعه مشخص شد که این سلول ها وظیفه محافظت از نورون های حرکتی در برابر آسیب های التهابی را بر عهده دارند. مطالعات بعدی نشان داد که این سلول ها همچنین نقش اساسی در بهبود عملکرد حرکتی و آستروگلیوز در نخاع دارند.

 از سوی دیگر دکتر الیزابت شیپال و همکارانش در مرکز درمان سرطان اندرسون دریافتند که آنها می توانند سلول های بنیادی خون بند ناف را با دستکاری در محیط آزمایشگاهی و کشت سلولی با تقلید از مغز استخوان تا  30 برابر گسترش دهند . براساس گزارشی که از کارآزمای بالینی این تحقیق ارائه شده است، 31 بیمار مبتلا به سرطان خون که تحت درمان با سلول های بنیادی خون بند ناف کشت داده شده، قرار گرفته بودند، نتایج پیوند بهتر و بهبود سیستم ایمنی بدن را طی دو هفته پس از درمان نشان دادند.
در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در این سال تحولات عظیمی را در پیش رو داشت. ساختمان اصلی شرکت در محل میدان بنی هاشم در 5 طبقه و تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا بهره برداری شد. 
ارتقاء سیستم پردازش سلولی به روش اتومات با دستگاه سیپکس از جمله مهمترین اقدامات بود. پیش از این نمونه های خون بندناف به صورت دستی انجام می شد.
پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران(بنیان) نیز در این سال راه اندازی شد تا جدیدترین خبرهای حوزه سلول های بنیادی را مخابره کند. 

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت چهارم: سال 2012
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.