Menu

اخبار

اخبار

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت سوم: سال 2011
 

تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت سوم: سال 2011

سال 2011 اولین محصول سلول بنیادی خون بندناف توانست تاییدیه های بین المللی را کسب کند. این محصول برای بیمارانی با سابقه نقص سیستم ایمنی و بیماری هایی با منشا خونی سودمند بود.
یکشنبه، 04 اسفند 1398 | Article Rating

 در این سال Hemacord (سلول های پیش ساز خونی) که بعدها HPC Cord Blood (سلول های پیش ساز خون بندناف) نامگذاری شد ، اولین محصول سلول بنیادی بودکه توانست تأییدیه  FDA کسب کند. Hemacord برای بیمارانی با اختلالاتی که سیستم خون ساز را تحت تاثیر قرار می داد و به صورت وراثتی، یا اکتسابی و یا درمان های ریشه کن کننده مانند شیمی درمانی در شخصی به وجود آمده بود، در نظر گرفته شد. این شرایط شامل حال بیماران مبتلا به بدخیمی های خونی، مراحل اولیه بیماری های نقص سیستم ایمنی، نارسایی مغز استخوان و تالاسمی بتا نیز می شد.

 


در بانک خون بندناف رویان چه گذشت؟
بانک خون بندناف رویان نیز در این سال ساز و کار ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف را توسعه داد و دستگاه های جدید و استانداری که برای انجام تست های HLA  مورد استفاده قرار می گرفت، تهیه و آزمایشگاه HLA را به دستگاه MR.SPOT مجهز و به عنوان  اولین مرکز تعیین HLA به روش SSO  فعالیت های خود را گسترش داد. پیش از این تعیین شاخص های ژنتیکی (HLA) به روش SSP انجام می شد.
راه اندازی آزمایشگاه سرولوژی از دیگر اقدامات این مرکز در سال 1389 بود. در آزمایشگاه سرولوژی ، آزمایش های مرتبط با بررسی و اطمینان از سلامت خون بند ناف انجام می شود. قبل از راه اندای این آزمایشگاه، نمونه های خون بندناف برای بررسی سلامتی و انجام آزمایش های لازم به آزمایشگاه هایی خارج از شرکت ارسال می شد.


در این سال آمار نمونه های ذخیره شده در بانک خون بندناف رویان به حدود 6هزار و پانصد نمونه افزایش یافت و حدود 150 نفر با شرکت فناوری بن یاخته های رویان همکاری می کردند.

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • تحقیقات خون بند ناف و بند ناف: نگاهی به گذشته// قسمت سوم: سال 2011
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.