Menu

اخبار

اخبار

هنریک توسط خون بندناف خودش نجات یافت
 

هنریک توسط خون بندناف خودش نجات یافت

هنریک در دوره نقاهت از یک آنمی آپلاستیک شدید به دنبال پیوند سلولهای بنیادی حاصل از خون بندناف خود به سر می برد . این اولین بار بود که خون بندناف اوتولوگوس به منظور درمان آنمی آپلاستیک در پرتقال مورد استفاده قرار می گرفت.
دوشنبه، 29 مهر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، این تصویر هنریک در کنار رودخانه ای در شهر لیسبون کشور پرتقال چند روز پس از آنکه او از بیمارستان مرخص شده بود گرفته شد. هنریک در دوره نقاهت از یک آنمی آپلاستیک شدید به دنبال پیوند سلولهای بنیادی حاصل از خون بندناف خود به سر می برد . این اولین بار بود که خون بندناف اوتولوگوس به منظور درمان آنمی آپلاستیک در پرتقال مورد استفاده قرار می گرفت.

مادر هنریک می گوید: "چهار ده سال قبل زمانی که من گیلهرم را حامله بودم یکی از اعضای خانواده به ما گفت که سلولهای بنیادی را ذخیره سازیم . مردم به تازگی در مورد این گزینه در حال گفتگو بودند ، اما این ایده برای ما جالب بود  اساسا به این دلیل که علم به سرعت در حال تغییر و رشد می باشد و ما نمی دانیم که در آینده چه روی خواهد داد. آن نوع دیگری از بیمه سلامت به نظر می رسید."
هنگامی که هنریک 9 سال بعد به دنبال آمد ما تصمیم گرفتیم که این سلولها را دوباره ذخیره سازیم ، نه فقط به منظور حفظ مساوات و برابری در بین کودکانمان بلکه به این دلیل که ما اعتقاد داریم که آینده برخی از حوزه های پزشکی از طریق سلولهای بنیادی خواهد بود . هر دو حاملگی به طور طبیعی مراحل خود را پشت سر گذاشت و بدون هیچگونه مشکلی و هر دو پسر در صحت و سلامت کامل به دنیا آمدند و رشد کردند . بنابراین هیچ چیزی وجود نداشت که ما بیماری هنریک را پیشگویی کنیم.
آنمی آپلاستیک یک بیماری نادر و جدی است که زمانی اتفاق می افتد که مغز استخوان در تولید سلولهای خون بیشتر ناتوان می ماند و باعث بروز آنمی، خونریزی و عفونت می شود . بیشتر اوقات دلیل آن ناشناخته است . به نظر می رسد که آنمی آپلاستیک می تواند زمانی آغازشود که یک عفونت واکنش زیاد نشان می دهد و یک حمله علیه مغز استخوان انجام می دهد .در طول سال از هر یک میلیون نفر 2 تا 7 مورد از آنمی آپلاستیک مشاهده می شود . هنگامی که آنمی آپلاستیک روی می دهد تنها راه متوقف کردن آن این است که سیستم ایمنی بدن را با پیوند سلولهای بنیادی دوباره بازسازی نماییم .

 


هنریک هم یکی از همان کودکانی است که دایناسوربازی ، ساختمان سازی و ابرقهرمان ها را دوست دارد . او همچنین از تماشای برنامه های تلویزیون لذت می برد . زمستان گذشته هنگامی که هنریک شدیدا به واسطه آنمی آپلاستیک بیمار شد ، او ابتدا در بیمارستان کودکان لیسبون بستری شد . به منظور آماده سازی او برای عمل پیوند ، هنریک به موسسه خون شناسی در لیسبون منتقل شد ، جایی که او شیمی درمانی می شود .
خون بندناف هنریک دهمین نمونه آزاد شده برای عمل پیوند برای کودکان پرتقالی بود . در تاریخ 5 آوریل سال 2019 عمل پیوند انجام شد و به دنبال آن تعداد گلبولهای سفید خون هنریک و پارامترهای دیگر خون او به سرعت شروع به تغییر و بهبود نمودند . یک ماه بعد از عمل پیوند هنریک از بیمارستان مرخص شد . اما او هنوز تحت مراقبت و پیگیری شدید تیم پزشکی بیمارستان است . پزشکان از تغییرات کلینیکی هنریک رضایت زیادی دارند و نتایج عمل پیوند او را بسیار مطلوب و تضمین کننده می دانند .
پایان مطلب/
 

تصاویر
  • هنریک توسط خون بندناف خودش نجات یافت
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.