Menu

اخبار

اخبار

سمینار یک روزه کاربرد سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم انداز در کرمانشاه برگزار شد
 

سمینار یک روزه کاربرد سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم انداز در کرمانشاه برگزار شد

سمینار علمی کاربرد سلول های بنیادی با حضور اساتید برجسته علم سلول درمانی 18 مهرماه در کرمانشاه برگزار و با استقبال حداکثری روبه رو شد. 
شنبه، 20 مهر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی، دکتر مهرداد پاینده فوق تخصص خون و سرطان شناسی بالغین و دبیرعلمی همایش از شیوه های شناسایی و درمان بیماران مبتلا به سرطان با تکنولوژی های نوین سخن گفت و گسترش علم در میان پزشکان را امری مهم برای شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج دانست. 

 

 

دکترسعید آبرون دکتری هماتولوژی بالینی و دبیر فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز اطلاعات کاملی درباره سلول های بنیادی و نحوه درمان و پیوند سلول ها به بیماران براساس Hla و همچنین میزان موفقیت پیوند سلول های بنیادی در سطح جهان ارائه داد. 

 

دکتر معصومه نوری دکتری تخصصی زیست شناسی ژنتیک ملکولی و مسئول آزمایشگاه تحقیق و توسعه شرکت فناوری بن یاخته های رویان نیز در این همایش با معرفی محصولات مشتق از بندناف و همچنین قابلیت های مزانشیم بندناف از اثربخشی مطلوب سلول درمانی بر بیماران فلج مغزی با سلول های بنیادی خبر داد. 

 

دکتر هدی معدنی پزشک عمومی و مسئول دپارتمان قلب پژوهشگاه رویان نیز با تمرکز بر سلول درمانی بیماران قلبی گفت: درحال حاضر تزریق سلول های بنیادی به قلب در عمل قلب باز و همچنین بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی در حال انجام است و پژوهشگاه رویان آماده تهیه نمونه های سلولی برای بیماران قلبی است.


دکتر امیرباجوری پزشک عمومی و مسئول بخش درمان سلول درمانی رویان نیز با ارائه سخنرانی درباره درمان بیماری های پوستی با سلول های بنیادی گفت: پی آر پی با سلول درمانی متفاوت و میزان بقای آن نیز در درمان کمتر از سلول درمانی است. ولی تاکید کرد سلول درمانی بیماری های پوستی برای زیبایی و درمان چین و چروک اخیرا در محدوده خوبی است و بیماران ماندگاری درمان تا سه یا چهار سال بعد از سلول درمانی را تجربه می کنند.


دکتر بابک  ایزدی متخصص پاتولوژی و مدیرگروه اخلاق پزشکی کرمانشاه نیز بر لزوم رعایت اخلاق حرفه ای در سلول درمانی و آگاهی رسانی به بیماران در طرح های تحقیقاتی تاکید کرد .

پایان مطلب/ 

تصاویر
  • سمینار یک روزه کاربرد سلول های بنیادی؛ پتانسیل ها و چشم انداز در کرمانشاه برگزار شد
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.