Menu

اخبار

اخبار

آغاز فرآوری زباله‌های بیولوژیک زایمانی برای مصارف درمانی در ایران
 

آغاز فرآوری زباله‌های بیولوژیک زایمانی برای مصارف درمانی در ایران

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان، ضمائم زایمانی را شامل بندناف، خون بندناف، جفت و پرده جنینی یا آمنیوتیک اعلام کرد و گفت: الان اغلب ضمائم زایمانی به عنوان زباله‌های بیولوژیک زایمانی دور ریخته می‌شود که فرآوری آنها به منظور مصارف درمانی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.
یکشنبه، 13 مرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از ایرنا، دکتر مرتضی ضرابی با اشاره به تلاش محققان برای استفاده مطلوب از همه ضمائم زایمانی، اظهار داشت: استراتژی ما علاوه بر حفظ و جمع‌آوری خون بندناف، جمع‌آوری و فرآوری سایر ضمائم زایمانی مانند بند ناف، جفت و پرده آمنیوتیک است تا خدمات بهتری به بیماران ارائه کنیم.

وی با توضیح اینکه همه ضمائم زایمانی برای مصارف پزشکی قابل استفاده است اما در کشور ما فقط از خون بندناف استفاده می‌شود، گفت: محققان رویان در تلاش هستند تا از زباله‌های بیولوژیک زایمانی، استفاده مطلوب را برای خدمات درمانی ببرند.

ضرابی ادامه داد: جمع‌آوری بند ناف برای تهیه سلول بنیادی خاصی به نام «مزانشیمی» در شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان آغاز شده و سلول‌های بنیادی مزانشیمی مشتق از بندناف در درمان بیماری‌های غیرخونی مانند عصبی، عضلانی و غضروفی، قابل استفاده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان تاکید کرد: در تلاش هستیم که بانک بافت بند ناف را در کشور ایجاد کنیم تا بیماران غیر خونی از خدمان مطلوب سلول‌های بنیادی مزانشیمی، بهره‌مند شوند.

پرده آمنیوتیک در نیمه دوم امسال وارد بازار می‌شود

وی جمع‌آوری پرده جنینی یا آمنیوتیک را از جمله اقدامات این مجموعه تحقیقاتی برشمرد و گفت: در حال پیاده‌سازی استانداردهای این موضوع برای دریافت مجوز هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم در نیمه دوم امسال، پرده جنینی برای مصارف مراکز درمانی وارد بازار شود.

ضرابی بیان داشت: پرده جنینی به عنوان پانسمان بیولوژیک در مواردی مانند زخم‌های دیابتی، سوختگی‌های شدید و جراحی‌های قرنیه قابل استفاده است.

وی یادآور شد: از دو سال گذشته روز 15 نوامبر مصادف با  24 آبان ماه به عنوان روز جهانی بند ناف نامگذاری شده است تا از این طریق، توجه کشورهای مختلف را به ارزش‌هایی که هر کدام از ضمائم زایمانی از جمله پرده جنینی، خون بند ناف و بند ناف در حوزه پزشکی دارد، جلب کنند که آنها را به عنوان زباله دور نریزند و به بهترین شکل به عنوان داروهای بیولوژیک، مورد استفاده قرار دهند.

پایان مطلب/

تصاویر
  • آغاز فرآوری زباله‌های بیولوژیک زایمانی برای مصارف درمانی در ایران
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.