Menu

اخبار

اخبار

همکاری دو شرکت فناوری بن یاخته های رویان و آروکو در راستای حمایت از تولید ملی و خوداتکایی
 

همکاری دو شرکت فناوری بن یاخته های رویان و آروکو در راستای حمایت از تولید ملی و خوداتکایی

شرکت فناوری بن یاخته های رویان و شرکت آروکو با بررسی های جامع فنی و مهندسی زمینه تولید تانک های مورد نیاز بانک خون بندناف رویان را ارزیابی کردند تا کشور را از وابستگی به خارج برای واردات این تانک ها بی نیاز کنند.
شنبه، 24 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی، جلسه ای با حضور دکتر ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان و مهندس چولایی مدیر بازرگانی شرکت، مهندس معتمدی مدیرعامل شرکت مهندسی زیستی آروکو و مهندس اوتروش مدیر بازگانی شرکت و دکتر حمیدیه دبیر ستاد به منظور انجام مذاکرات همکاری فناورانه این دو شرکت در ستاد سلول های بنیادی ریاست جمهوری برگزار شد.

شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان در سال 1384به همت محققان جهاد دانشگاهی پژوهشکده رویان و با همکاری شرکت گسترش صنعت علوم زیستی (لیدکو) با هدف تامین سلول‌های بنیادی جهت کاربردهای درمانی به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد. بانک خون بندناف این شرکت خدمات جمع‌آوری، جداسازی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را به درخواست متقاضیان ارائه می دهد. به منظور ذخیره سلول های بنیادی در بانک خون به تانک های ذخیره سلول نیاز است که باید سلول های بنیادی را در دمای منفی 197 درجه نگهداری کند که فناوری آن در انحصار چند شرکت آمریکایی و آلمانی است.

شرکت مهندسی زیستی آروکو بر اساس نیاز به دانش فنی ساخت تجهیزات فرایندی در زمینه زیست فناوری در سال 1392 تاسیس شد. هدف اولیه شرکت دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات فرایندی مورد استفاده در زمینه تولید داروهای زیستی بوسیله انواع میکروارگانیسم ها و سلول های جانوری و گیاهی بومی یا تراریخته بوده است. از این رو ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی زمینه آشنایی این دو شرکت را فراهم نمود تا شرکت آروکو با بررسی های جامع فنی و مهندسی به تولید تانک های مورد نیاز شرکت فناوری بن یاخته های رویان پرداخته و کشور را از وابستگی به خارج بی نیاز کند.
 

تصاویر
  • همکاری دو شرکت فناوری بن یاخته های رویان و آروکو در راستای حمایت از تولید ملی و خوداتکایی
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.