Menu

اخبار

اخبار

بهبود کیفیت زندگی یک کودک مبتلا به فلج مغزی با سلول های بنیادی خون بندناف
 

بهبود کیفیت زندگی یک کودک مبتلا به فلج مغزی با سلول های بنیادی خون بندناف

نریا دختر 8 ساله ای است که در شهر اسپانیایی بوریانا در استان کاستلون زندگی می‌کند . چند روز پس از تولد مشخص شد او از مشکل فلج مغزی رنج می برد . نریا تولد پیش از بلوغ داشت و در بخش آ سی یو نوزادان زودرس دچار مشکلات ریوی و تنفسی شده بود و همین کمبود  اکسیژن در مغز، او را به فلج مغزی دچار کرد .
یکشنبه، 11 فروردین 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی به نقل از پرنتزگاید، از زمانی که نریا شروع به رشد کرد، مشکلات حرکتی و فیزیکی خاصی ظاهر شدند که نیازمند کار مستمر با فیزیوتراپیست بود و زحمت زیادی برای خانواده اش به همراه داشت . هنگامی که نریا 5 ساله شد، والدینش اطلاعاتی از مرکز درمانی ایویدا (IVIDA) درباره پیوند اتولوگوس خون بندناف( پیوند از سلول های بنیادی خود فرد بیمار ) به دست آوردند که کودکان مبتلا به فلج مغزی را با سلول های بنیادی خون بندناف خودشان درمان می کرد .
ویکتوریا ، مادر نریا, پس از دریافت این خبرنامه با شرکت ایویدا تماس گرفت. این موضوع در ماه فوریه سال 2016 اتفاق افتاد . "از آن موقع به بعد ما شروع کردیم به کار با یکدیگر تا تلاش کنیم که از  خون بندناف نریا که قبلا ذخیره شده بود، با هدف کمک به او به منظور بهبود نشانه های فلج مغزی استفاده کنیم ."


 

برای چند ماهی هر دوی ما مشترکاً در تلاش بودیم تا نریا را در بیمارستان اسپانیایی درمان کنیم اما این ممکن نبود . زیرا آژانس دارویی و ابزار پزشکی اسپانیا می خواستند تا نریا در یک دوره آزمون های کلینیکی ثبت نام شود. چیزی که برای یک دوره کوتاه مدت در اسپانیا پیش بینی نشده بود .
این نکته باید فهمیده شود که تزریق با سلولهای بنیادی به منظور درمان فلج مغزی یک پیوند محسوب نمی‌شود و هنوز یک درمان آزمایشی تلقی می‌شود. به این دلیل است که آژانس دارویی اسپانیا یک دوره آزمایشی را پیشنهاد کرد . ما دریافتیم که پاسخ آژانس کاملا منطقی بود.
به منظور آنکه از یک تاخیر مخرب در بهبود و درمان احتمالی نریا اجتناب کنیم ما بعدا پیشنهاد کردیم که نریا باید توسط تیم دکتر یوآن کورتزبرگ در دانشگاه دوک درمان شود . دکتر کورتزبرگ فردی مشهور و در سرتاسر دنیا شناخته شده به عنوان رهبر اصلی و کلیدی درمان با خون بندناف است و او تعدادی درمان آزمایشی با استفاده از خون بندناف اتولوگ برای درمان فلج مغزی انجام داده است. 


 

ما با تیم دکتر کورتزبرگ تماس گرفتیم و پس از چند هفته مکاتبات و کار و تلاش بسیار، سرانجام نریا  تزریق سلولهای بنیادی خو ن بند ناف خود را در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در ایالات متحده دریافت کرد . این رویداد در ماه ژولای سال 2017 اتفاق افتاد . 
یک سال و چهار ماه بعد ما با ویکتوریا تماس گرفتیم تا تغییرات نریا را پیگیری نماید.

پزشک معالج وی می گوید: هنگامی که فعالیت درIVIDA  را در سال 2009 آغاز کردیم، ما تصور نم‌یکردیم که بتوانیم به یک دختر فلج مغزی کمک کنیم تا کیفیت زندگی او بهبود یابد. برای IVIDA، این فرآیند بسیار رضایت بخش است و ما حتی بیشتر برای ادامه کار در زمینه سلول های بنیادی خون بند ناف تشویق شده ایم.

پایان مطلب/
 

تصاویر
  • بهبود کیفیت زندگی یک کودک مبتلا به فلج مغزی با سلول های بنیادی خون بندناف
ثبت امتیاز
نظر جدید
تنها کاربران ثبت نام کرده مجاز به ارسال نظر می باشند.